    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: hub usb 3.0
    Date: Thu, 14 Jun 2018 11:19:32 +0000 (UTC)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > Czy może ktoś polecić SPRAWDZONY hub USB 3.0? Ostatnio zanabyłem drogą
    > kupna takie coś:
    > https://img.staticbg.com/thumb/view/upload/2015/05/S
    KU228882%20(1).jpg

    Mam identyczny, tylko 7-portowy. Z jakiegoś powodu podłączony między
    raspberry i kilka STM32 wariował, STMy się zawieszały, raspberry gubiło
    urządzenia itd. (maksymalny prąd nie był przekroczony). Może z powodu
    braku ekranowania kabla (sądząc po jego grubości)? W tamtym układzie mam
    niedaleko stosunkowo spore prądy przy niskich napięciach. Inny (też jakiś
    noname, 1.1) nie wariuje.

    Ten 7-portowy z kolei podłączony do innego urządzenia (też embedded, ale
    nie raspi tylko inna płytka, proprietary) nie wariuje, ale póki co
    podłączona jest tam tylko klawiatura i karta Ethernet.

    Ot chińska tandeta.

    > ale to oszustwo jest, miało być USB 2.0, a to badziewie jest tylko 1.1,
    > na dodatek te niebieskie diodki, które chyba mają nadrabiać za brak
    > prędkości...

    Niebieskie diodki są bajeranckie... jak ktoś chce tani bajer, a nie
    profesjonalny hub.

    > Pełno różnego szajsu na alledrogo, ale który nie jest oszukany i
    > faktycznie będzie 3.0?

    Kup coś markowego. Jak szukałem dobrego i niezawodnego huba to kupiłem
    kiedyś jakiegoś Uniteka (i nawet drogi nie był, chociaż ze 4x droższy niż
    ta chińska tandeta) i nie narzekałem.

    Miałem też huba USB, który nazywał się USB 2.0, ale to była nazwa modelu.
    Hub faktycznie był 1.1. Marketing :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]