  • Data: 2019-05-10 22:25:56
    Temat: Re: ip4 v ip6
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-10 o 22:07, pueblo pisze:

    > Wiesz, tu nie chodzi o to, że ja chcę ip6. Jak pisałem, podobno np.
    > orange w światłowodzie to jest ip6 i interesuje mnie to, co będzie jak
    > się na to zdecyduję. Dlatego pytałem, bo nie wiem czy to prawda, że jakiś
    > IPS może mieć łącze ip6 a inny ip4.

    Pracując na ip6 nie zachowano kompatybilności z ip4.
    Jedyny znany mi feler tego rozwiązania to że urządzenia sieciowe
    muszą obsługiwać oba protokoły czy jak kto woli obie sieci.
    Czyli dostawcy więcej płacą za urządzenia.
    Serwery DNS obsługują oba protokoły więc z punku widzenia
    użytkownika nie ma znaczenia czy stronka www.nagie.babki
    jest w sieci ip6 czy ip4.
    A skoro orange w światłowodzie jest na ip6 to możesz sprawdzić
    to co napisałem rozmową z jakimś użytkownikiem ich łącza.