    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: klawiatury membranowe
    Date: Mon, 16 Sep 2019 02:25:27 +0200

    > A tyle tych sterowników robisz, że jest sens ryzykować zmianę sprawdzonej
    technologii, nawet nieco upierdliwej?

    Dobre pytanie...
    W sumie dużo nie jest. Kilkadziesiąt rocznie. Więc nie ma tragedii.
    Ale mam tak mało czasu, że staram się tam gdzie można upraszczać - czyli
    oszczędzać czas.

    Montaż klawiatury z przełącznikami to cały szereg operacji

    - wkręcenie w PCB, które jest podłożem, gwintów montażowych
    - polutowanie PCB klawiatury ( switche i złącze )
    - montaż PCB klawiatury na odpowiednich dystansówkach
    - montaż folii z przodu

    A tak, miałbym tylko ostatnią pozycję. No ale też jest faktem, że
    mikroswitche są sprawdzone. Działają, nie miałem przez lata żadnego
    uszkodzenia ( zdarzyły się problemy z taśmą łączącą PCB klawiatury z
    resztą, a dokładniej ze złączem micromatch).

    Podobuje mi się wizja, że naklejam front i gotowe. Ale jeśli to miałoby
    spowodować jakiekolwiek problemy, to chuj - wolę zostać przy tym co mam.

    > W naszych gratach klawiatury membranowe jeżdżą w tramwajach - warunki jak w czołgu,
    choć raczej tam, gdzie moduł główny mieszka, wyświetlacz z klawiaturą na pulpicie
    motorowego nie ma tak źle. Ale przyciski rzadko naciskane - a mimo to zdarzają się
    sytuację, że np. jakiś sam zaczyna zwierać (a co najgorsze, też rozwierać).

    Ale to chyba niemożliwe w klawiaturach z metalowymi membranami ? No bo
    jakim cudem ? Jak pisałem obsługa jest u mnie rzadko - raz na parę
    tygodni i zajmuje kilkanaście minut. Więc teoretycznie to ułamek
    deklarowanej trwałości.

    > Sensoryczne znów kolega robi do domofonów - soft mój, ale co tam oprogramowywać,
    wszytko robi chip. Jak umieszcza się to pod szkłem to wygląda jak iphone, nie jak
    takie plastikowe badziewie z guziczkami jak u mnie w domu.
    > Ale czy to działa naprawdę dobrze? W którejś wersji płytki i obudowy już jest
    nieźle - ale potem nie wolno już nic ruszać, albo zabawa od nowa.

    No to jeszcze fajniejsze byłoby - na PCB robię tylko chipa ze ścieżkami
    i mam problem załatwiony. I estetycznie. No ale jak mówisz, że to takie
    kapryśne jest ?

    Chyba będę musiał zrobić parę sztuk prototypowych i potestować, bo
    inaczej nie będę wiedział, czy jest sens...