    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: klawiatury membranowe
    Date: Mon, 16 Sep 2019 02:28:10 +0200

    > Jak potrzebna jest pancerna klawiatura to może patent z domofonów.
    > Zamiast przycisków jest namalowana klawiatura do każdego wiersza i
    > kolumny para LED (l) i fototranzystor (f). Jak się dotknie paluchem
    > "klawiatury" to układ bada w którym wierszu i kolumnie zanikł sygnał, z
    > przecięcia dostajemy która cyfra jest "naciskana"
    >
    > - l l l
    > l 1 2 3 f
    > l 4 5 6 f
    > l 7 8 9 f
    > - f f f
    >
    > Działało to na słupku który stał na dworze jakieś 20 lat, więc w
> [...]

    Po pierwsze - może nie tyle pancerna musi być, bo obsługuje to tylko
    technik uprawniony. Nie będzie napierdalać. I taka z mikroswitchów jest
    OK. Bardziej chodzi mi o uproszczenie montażu.

    Twój pomysł jest OK, ale raczej na okazję faktycznie "idiotoodporną".
    Tutaj nie ma takiej potrzeby.
    Ideałem byłaby niedroga klawiatura membranowa, no ale żeby na mrozie jej
    szlag nie trafił i żeby po 2 latach nie zaczęła fiksować ( daję 3 lata
    gwarancji :)