    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Date: Thu, 20 Jul 2017 07:28:44 -0500

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    news:1b09fxktpvsc2.dlg@myjk.org...
    > Thu, 20 Jul 2017 07:11:36 -0500, Pszemol

    > Diesla, niezależnie od producenta, nie polecam.
    > Hybrydy też są ogólnie ślepą uliczką.

    No nie wiem czemu tak uważasz...

    Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
    Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
    dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.

    A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
    czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
    na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
    to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?

    > Wg mnie ze spalinowców to najlepiej
    > kupić turbobenzynę.

    Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
    wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
    brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
    albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
    A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
    To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?