-
Data: 2017-07-20 15:18:22
Temat: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Thu, 20 Jul 2017 07:28:44 -0500, Pszemol
> No nie wiem czemu tak uważasz...
Ponieważ powielanie napędów nie jest opłacalne. Podobnie jak w domu nie
opłaca się instalaować dwóch źródeł ciepła.
> Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
> Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
> dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.
Nie, ponieważ z eliminacją dwusuwów zmieniały się na plus parametry
nowszych konstrukcji przy nieznazcnie wyższych kosztach produkcji. Dlatego
dwusuwy się skończyły, a nie dlatego że były czyściejsze. Podobnie z
dieslami, znikną, jak pojazdy elektryczne cenowo i użytkowo zbliżą siędo
pojazdów spalinowych. Na tę chwilę, w ciągu najbliższej dekady, a może
nawet dwóch, się na to nie zanosi.
> A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
> czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
> na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
> to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?
Trendy to sobie na pralkę przyklej. :P Toyota produkuje hybrydy -- i jakoś
świata nie zwojowała nimi. W 2010 Toyota produkowała 7mln samochodów
rocznie, a hybryd do 2015 sprzedało się nieco powyżej 8 mln. Wg mnie
hybrydy zostają wyparte przez elektryki.
> Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
> wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
> brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
> albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
> A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
> To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?
Wymaga nie mniej troski niż turbodoładowany diesel. Co to w ogóle za
argumenty? :P Brudny olej? Studzenie turbiny? W życiu tego nie robiłem --
po 8 latach od wyjazdu z salonu mam przeleciane blisko 180 tys. i
praktycznie nic przy silniku przez ten czas nie robiłem (poza czyszczeniem
EGR).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.07.17 16:24 J.F.
- 20.07.17 17:04 Pszemol
- 20.07.17 22:00 m4rkiz
- 20.07.17 22:05 Pszemol
- 21.07.17 01:18 Pszemol
- 21.07.17 10:33 elmer radi radisson
- 21.07.17 10:46 s...@g...com
- 21.07.17 11:06 elmer radi radisson
- 21.07.17 14:26 decore
- 21.07.17 15:27 J.F.
- 21.07.17 15:56 elmer radi radisson
- 21.07.17 18:40 Zenek Kapelinder
- 21.07.17 18:41 J.F.
- 21.07.17 18:57 Pszemol
- 23.07.17 13:31 wowa
Najnowsze wątki z tej grupy
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
Najnowsze wątki
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-07 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-07 Zielona Góra => Inżynier R&D Mechanik <=
- 2024-05-07 ministranci
- 2024-05-07 Warszawa => Manager Sprzedaży <=
- 2024-05-07 Białystok => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-07 Ulm => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-07 Warszawa => Junior Frontend Developer <=
- 2024-05-07 Ulm => Integration & Test Engineer <=
- 2024-05-07 Warszawa => Business Systems Sales Representative <=
- 2024-05-07 Białystok => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-07 Białystok => React Native Developer <=
- 2024-05-07 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=