    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 20 Jul 2017 15:18:22 +0200

    Thu, 20 Jul 2017 07:28:44 -0500, Pszemol

    > No nie wiem czemu tak uważasz...

    Ponieważ powielanie napędów nie jest opłacalne. Podobnie jak w domu nie
    opłaca się instalaować dwóch źródeł ciepła.

    > Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
    > Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
    > dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.

    Nie, ponieważ z eliminacją dwusuwów zmieniały się na plus parametry
    nowszych konstrukcji przy nieznazcnie wyższych kosztach produkcji. Dlatego
    dwusuwy się skończyły, a nie dlatego że były czyściejsze. Podobnie z
    dieslami, znikną, jak pojazdy elektryczne cenowo i użytkowo zbliżą siędo
    pojazdów spalinowych. Na tę chwilę, w ciągu najbliższej dekady, a może
    nawet dwóch, się na to nie zanosi.

    > A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
    > czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
    > na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
    > to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?

    Trendy to sobie na pralkę przyklej. :P Toyota produkuje hybrydy -- i jakoś
    świata nie zwojowała nimi. W 2010 Toyota produkowała 7mln samochodów
    rocznie, a hybryd do 2015 sprzedało się nieco powyżej 8 mln. Wg mnie
    hybrydy zostają wyparte przez elektryki.

    > Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
    > wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
    > brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
    > albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
    > A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
    > To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?

    Wymaga nie mniej troski niż turbodoładowany diesel. Co to w ogóle za
    argumenty? :P Brudny olej? Studzenie turbiny? W życiu tego nie robiłem --
    po 8 latach od wyjazdu z salonu mam przeleciane blisko 180 tys. i
    praktycznie nic przy silniku przez ten czas nie robiłem (poza czyszczeniem
    EGR).

    --
    Pozdor
    Myjk