eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ? › Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Date: Thu, 20 Jul 2017 15:04:04 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 76
    Message-ID: <okqgp4$sbh$1@dont-email.me>
    References: <8...@g...com>
    <okq3ru$ig0$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <okq6e9$qc1$1@dont-email.me> <5970bd2e$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 20 Jul 2017 15:04:04 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="a25045230fc028c18de432b5032ac77c";
    logging-data="29041";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19isLp6/yH+/v1DgaAlO/hJ"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:U1JKuA7BqrwhonbKX656v57G0vk= sha1:vLl5OiR2k7KQdHKiFpzqwUlaRfY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610861
    [ ukryj nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:okq6e9$qc1$...@d...me...
    >> "decore" <r...@g...com> wrote in message
    >>> jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale
    >>> cenowo to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje
    >>> proste i sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby
    >>> sensowna
    >
    >> Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
    >> Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
    >> liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
    >> pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...
    >
    > Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
    > Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
    > roznica.

    No niby tak, ale jak zamienisz 10 na 7 lat to pewnie ciut się Twoja
    opowieść zmieni.

    > Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)

    Jedno i drugie powinno się uwzględnić w rozważaniach...

    >> A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
    >> to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
    >> imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
    >> sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
    >> Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
    >> i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
    >> postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
    >> :-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
    >
    >> Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
    >> za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
    >> ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
    >> w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
    >> dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)
    >
    > Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
    > droge, a nie na ekran :-)

    Możesz to wyłączyć, jak Cię rozprasza.

    Generalnie chodzi tu o zwalnianie na leciutko naciśniętych hamulcach - coś,
    czego nigdy nie robisz w tradycyjnym aucie. Takie zwalnianie aż do
    całkowitego zatrzymania przed czerwonym światłem kończyłem rezultatem
    97-100% regeneracji.

    W zależności od siły naciśnięcia pedału hamulca samochód decyduje czy tylko
    zacząć zwalniać, z użyciem silników elektrycznych i trybu regeneracyjnego
    czy zaaplikować normalne hample jak naciśniesz mocniej.

    Generalnie parę pierwszych razów moje naciśnięcie hamulca o mało nie
    skończyło się wybiciem zębów na kierownicy bo "normalne", zdecydowane ich
    naciśnięcie jest za mocne - szybko uczysz się lekko tylko operować pedałem
    hamulca jak chirurg-neurolog operuje skalpelem :-)

    > 100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?

    Zjazd z górki trenowałem dosyć "ambitnie", przełączając automat z D na L
    aby nie spalić hamulców. Niestety za mocno tym zdławiłem skrzynię. Znosiłem
    dzielnie zbyt wysokie obroty hamującego silnika... Potem dopiero odkryłem
    pośrednie ustawienie skrzynki: malutki guziczek świetnie ukryty przy czubku
    lewarka z ikonką auta zjeżdżającego z górki.... :-) A guziczek odkryłem
    zupełnie przypadkiem naciskając go niechcący i zauważyłem nową żółtą ikonkę
    na ekranie :-) Szkoda że nie odkryłem go wcześniej, zanim nie zjeżdżałem
    pół godziny z wielkiego wulkanu Haleakala, pokonując ponad 1000 metrów
    różnicy wzniesień na dystansie około 18km super krętą drogą numer 378 do
    skrzyżowania z 377 :-)

    Swoją drogą ciekawe co hybryda robi z regeneracyjnym hamowaniem przy
    jeździe z górki, gdy bateria akumulatorów jest już w 100% naładowana?
    Regeneracyjne hamowanie przecież nie zadziała bez obciążenia ładującą się
    baterią?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: