  • Data: 2020-05-19 14:42:49
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Gdyby chodziło o 1000 czy 1000000 sztuk - postawiłbym na LM5001 czy
    > inny specjalizowany kontroler z wbudowanym kluczem. Przy 1 sztuce
    > LM5001 staje się kłopotliwy - niedostępny w sklepie za rogiem, drogi.

    No to mamy dokładnie odwrotne podejście. Przy jednej sztuce wszystko
    jest drogie i szkoda marnować czas na optymalizacje kosztu części, a w
    sklepie za rogiem nie byłem od 15 lat -- po dwóch-trzech dniach się
    zamówienie materializuje na biurku. Trzeba szybko zrobić swoje i zająć
    się kolejnym zadaniem. Gotowy kontroler z MacDonalda bardzo w tym
    pomaga. Podłącza się wg datasheetu i zazwyczaj rusza od razu. Ciekawe,
    ile osobie bez większego doświadczenia zajmie opanowanie właściwego
    użycia 3843, w szczególności kompensacji rampy. I jak sobie potem
    przeliczy kilka złotych "oszczędności" na lepszym kontrolerze na godziny
    filozofowania, czemu to nie chce działać, to będzie sobie pluł w brodę.

    Co innego właśnie w masówce -- dolar zaoszczędzony na sztuce to 1000
    dolarów zysku nawet w małej skali. Jest się po co schylać.

    Pozdrawiam, Piotr