  • Data: 2020-05-20 00:52:25
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 19, 2020, 2:42:49 PM, you wrote:

    > No to mamy dokładnie odwrotne podejście. Przy jednej sztuce wszystko
    > jest drogie i szkoda marnować czas na optymalizacje kosztu części, a w
    > sklepie za rogiem nie byłem od 15 lat -- po dwóch-trzech dniach się
    > zamówienie materializuje na biurku. Trzeba szybko zrobić swoje i zająć
    > się kolejnym zadaniem. Gotowy kontroler z MacDonalda bardzo w tym
    > pomaga. Podłącza się wg datasheetu i zazwyczaj rusza od razu. Ciekawe,
    > ile osobie bez większego doświadczenia zajmie opanowanie właściwego
    > użycia 3843, w szczególności kompensacji rampy.

    Kompensacja rampy jest konieczna przy trybie CCM i wypełnieniu powyżej
    jakiś 60% - poniżej jest stabilnie bez kompensacji rampy.

    > I jak sobie potem przeliczy kilka złotych "oszczędności" na lepszym
    > kontrolerze na godziny filozofowania, czemu to nie chce działać, to
    > będzie sobie pluł w brodę. Co innego właśnie w masówce -- dolar
    > zaoszczędzony na sztuce to 1000 dolarów zysku nawet w małej skali.
    > Jest się po co schylać.

    Oszczędność jest na kosztach przesyłki, na cenie hurtowej i - przede
    wszystkim - na robociźnie. Dlatego w masówce opłaca się używać
    rozwiązań wszystkomających a w pajęczarstwie można sobie pozwolić na
    kontroler ze sklepu za rogiem i tranzystorów z dna szuflady.Osobiście
    mam dużo szuflad i takie rzeczy jak UC384x, SG3525, TL494, MC34063
    wyciągam po prostu z szuflady. Jak również całą masę innych standardów
    aktywnych i pasywnych.

    Po LM5001 trzeba do DigiKeya czy Mousera, bo Texas Instruments
    ograniczył liczbę dystrybutorów do kilku na świecie. Przy kupnie
    jednej sztuki koszt przesyłki jest morderczy.

    --
    Best regards,
    RoMan