  • 41. Data: 2017-02-07 10:05:18
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 09:38, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w
    > wiadomości news:o7brra$v2$1@node2.news.atman.pl...

    > No, słabo, skoro układ nie miał zabezpieczenia, by się nie przestawić,
    > jak coś po nim jedzie...
    > A podczerwień na kolei to IMHO nie bardzo...

    Chodziło mi o możliwość wysłania radio-stop przez osobę nieautoryzowaną
    Przecież to idealna możliwość do sparaliżowania ruchu kolejowego
    Prawie jak bluebox Woźniaka

  • 42. Data: 2017-02-07 10:33:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Obalił, nie obalił, dla mnie to była osobliwość. Takie trochę mentalnie
    > wnioskowanie do wilka, aby raczył zjeść owcę. Pominę już korowody przy
    > początkach pasma 50 MHz w .pl, ktoś też posrał sprawę (nie wiem, czy
    > celowo, czy przez głupotę, czy przez układ gwiazd na nocnym niebie),
    > bo w tym paśmie, inaczej niż w innych krajach, amatorzy nie mają FM.
    > A dziś nie ma kto tego odkręcić, albo komuś jest wygodnie, aby odkręcone
    > nie było, nie wiem... Żyje jeszcze ten uczony? Bo miałbym do niego parę
    > spraw, może chociaż udzieliłby mi kilku rad, wskazówek...?

    Na pewno wszystko będzie wiedział jego asystent, Anichwili Tegonieradze.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2017-02-07 10:34:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > No ale nie uwierzę, że obecnie wojskowi nadają obrac w secam, albo na
    > podnośnej 6,5MHz audio w FM, żeby dało się to jakkolwiek odebrać na
    > wspomnianym belwederze.

    Oni też mogą w nic nie uwierzyć. I będą wszystko dokładnie badać do
    tego czasu, aż zobaczą w "Belwederze" kolorową transmisję SECAM.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2017-02-07 10:34:38
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.02.2017 o 21:07 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Znaczy kazali im zrobić zrzutkę na egzemplarz sprzęta, który miał służyć
    > do ich podsłuchiwania?! Zaiste, ciekawe podejście!

    A teraz operatorzy telekomunikacyjni nie tylko kupują sprzęt ale i zajmują
    się jego obsługą by dostarczać gotowych danych służbom.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2017-02-07 10:57:15
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 10:05, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    http://www.grupazue.pl/oferta/produkcja-urzadzen/sys
    tem-podczerwieni
    w prezentacji jest info, że z zabezpieczenia to CRC i unikalny numer
    seryjny.
    Pewnie dla entuzjasty jakim okazał się ten chłopak, uzyskanie i
    sklonowanie tego numeru seryjnego nie stanowiło problemu.

    http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/jak-14-latek-spo
    wodowal-katastrofe,1602388,art,t,id,tm.html

    > Chodziło mi o możliwość wysłania radio-stop przez osobę nieautoryzowaną
    > Przecież to idealna możliwość do sparaliżowania ruchu kolejowego
    > Prawie jak bluebox Woźniaka

    To jeden z podstawowych sygnałów związanych z bezpieczeństwem ruchu.
    Może go nadać zarówno dyżurny jak i maszynista (jego maszyna też sie
    zatrzymuje) Unieruchamia natychmiast wszystkie pociągi w zasięgu,
    dopiero później są pytania po co, kto, dlaczego, czy zasadne.

    Jak tylko masz nadajnik, to wysyłaj, pamiętając o konsekwencjach:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/radio-stop-
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    :)

    --
    viktorius

  • 46. Data: 2017-02-07 11:03:43
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-07 o 10:57, viktorius pisze:

> [...]
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/radio-stop-
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    Właśnie tego chciałbym uniknąć, ale zielone ludziki bez naszywek
    niekoniecznie.

  • 47. Data: 2017-02-07 11:41:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    > Właśnie tego chciałbym uniknąć, ale zielone ludziki bez naszywek

    Jak zielone ludziki będą zbyt dokuczliwe, to kolej zadecyduje o czasowej
    dezaktywacji systemu na lokomotywach. Jeden pstryczek czy kabelek i już
    system jest wyłączony.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 48. Data: 2017-02-07 11:48:47
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Oni też mogą w nic nie uwierzyć. I będą wszystko dokładnie badać do
    > tego czasu, aż zobaczą w "Belwederze" kolorową transmisję SECAM.

    Jak sobie sami tego secama podadzą do nadawania... Bo skąd taki sygnał
    teraz wziąć? Wszystkie nadajniki już chyba zmielone.
    Ale to tylko teoretyczne gadanie, nikt w obecnych czasach nie będzie
    robił przeróbki starego TV na tajna maszynę nadawczo-odbiorczą.
    Teraz to TORy i inne takie SSLe po sieci, tony skanów Snowdena i podobnych.
    Zanim byś te informacje przesłał obrazek po obrazku sygnałem wizyjnym to
    już dawno by można było bezpiecznie chodzić po strefie 0 na Czarnobylu ;)

    --
    viktorius

  • 49. Data: 2017-02-07 11:54:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 11:41, yabba pisze:

    > Jak zielone ludziki będą zbyt dokuczliwe, to kolej zadecyduje o czasowej
    > dezaktywacji systemu na lokomotywach. Jeden pstryczek czy kabelek i już
    > system jest wyłączony.

    To nie takie proste, bo nawet jak radio-stop nie jest połaczony
    kabelkiem z SHP, to stosuje się interfejs białkowy w postaci maszynisty,
    który jest zobowiązany grzybek hamowania nacisnąć po usłyszeniu sygnału
    w głośniku radia.

    A wyłączyć się nie da ot tak, bo trzebaby zapewnić inny system do
    awaryjnego zatrzymywania składów.
    A na razie takiego nie ma OIDP, a to co jest nie pozwala na więcej niż
    160km/h pomimo, że pendolino i same tory mogą i 200km/h z podróżnymi śmigać.

    --
    viktorius

  • 50. Data: 2017-02-07 12:38:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.grupazue.pl/oferta/produkcja-urzadzen/sys
    tem-podczerwieni
    > w prezentacji jest info, że z zabezpieczenia to CRC i unikalny numer
    > seryjny.

    Tak... na sztywno pewnie zaszyte...
    Odporne na zakłócenia radiowe? Hmm... to też się da zakłócić, tylko może
    bardziej kierunkowe jest, więc z natury, a nie z cyfrowości, mniej wrażliwe
    na postronne emisje.

    > Pewnie dla entuzjasty jakim okazał się ten chłopak, uzyskanie i
    > sklonowanie tego numeru seryjnego nie stanowiło problemu.
    >
    > http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/jak-14-latek-spo
    wodowal-katastrofe,1602388,art,t,id,tm.html

    W jednym z odcinków programu Detektywi (odpączek W11) była sprawa, która,
    mimo zdecydowanych różnic, miasto, szczegóły, itd, została od razu przeze
    mnie rozpoznana.
    Jest, znalazłem... http://detektywi.tvn.onet.pl/1506202,archiwum.html
    odcinek 429 "Tramwajarz".

> [...]
    > zatrzymuje) Unieruchamia natychmiast wszystkie pociągi w zasięgu, dopiero
    > później są pytania po co, kto, dlaczego, czy zasadne.

    Ano właśnie. Zastosowanie tutaj podczerwieni IMO to jak skórka za wyprawkę,
    mnostwo kosztów i kłopotów, a efekt wątpliwy. Już lepiej chyba narazić sie
    na fałszywe zatrzymanie radiem, niż nie zatrzymać się, bo emiter
    podczerwieni nie trafił w czujnik, bo albo zboczył, albo np., wielka ulewa,
    czy śnieżyca i wiazka się rozeszła po opadach, do celu juz. nie docierając.

    > Jak tylko masz nadajnik, to wysyłaj, pamiętając o konsekwencjach:
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/radio-stop-
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    Może lepiej niech niegrzeczne dzieci nie bawią się złymi zabawkami?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz