  • 101. Data: 2016-08-01 15:12:43
    Temat: Re: [OT] kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 09:55, Shrek wrote:
    > wjeżdzający ustępuje. I projektant oznakowania powinien brać to pod
    > uwagę, bo celem oznakowania nie jest konkurs jak sprawdzić
    > spostrzegawczośc kierowców, a żeby oznakowanie było proste intuicyjne i
    > bezpieczne.

    Znam pewnie miliony miejsc gdzie oznakowanie nie jest proste i
    intuicyjne tylko jest debilne. Nikt nie brał pod uwagę bezpieczeństwa
    tylko głównie "prawo". Wróciłem wlasnie z Uniejowa. Tylku krzywych i
    *zbednych* pierszeństw jeszcze nie widziałem na 1km2. Widać ktoś się nudził.

    Innymi słowy: praktyka oznakowania w PL polega na płaceniu urzędnikom od
    znaku, sądząc po ilości i debilności skoro sa tacy płodni.

  • 102. Data: 2016-08-01 15:28:50
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Cała ta sprawa pokazuje bałagan w polskim systemie tworzenia prawa -
    > sprawy istotne są umieszczane w zapisach bardzo niskiej rangi :(

    Nie wydaje mi się, żeby wymiary znaków, odległości miedzy nimi w
    przypadku umieszczenie wspólnie, kształty liter, grubości linii itp.
    pierdoły były istotnymi sprawami wymagającymi ustawy.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 103. Data: 2016-08-01 15:31:19
    Temat: Re: rozporzadzenie vs ustawa.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarko" napisał w wiadomości grup

    >Wymień choć jedno rozporządzenie które ma wyższą rangę niż ustawa.

    Chocby to.
    Ale tu sytuacja szczegolna - ustawa sama sie zrzeka rangi na rzecz
    rozporzadzenia ...

    J.

  • 104. Data: 2016-08-01 16:01:01
    Temat: Re: znak C-12, A-7 nie ma.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 1:43:41 PM, you wrote:

    > wsparcie mam tu.
    > Jest C-12 i nie ma przy nim A-7.
    > Warszawa, ul. Niedźwiedzia.
    > https://www.google.pl/maps/@52.1773106,21.018673,3a,
    75y,300.02h,86.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1skdvTpvaR7knj5
    9wEL6UT8w!2e0!7i13312!8i6656

    To tylko oznacza, że skrzyżowanie jest oznakowane niezgodnie z
    obowiązującym prawem. Nic poza tym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 105. Data: 2016-08-01 16:02:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarko,

    Monday, August 1, 2016, 2:11:13 PM, you wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:818578599.20160801133119@pik-net.pl.invalid...

    > Wymień choć jedno rozporządzenie które ma wyższą rangę niż ustawa.

    Art. 5 PoRD sobie poczytaj. Masz wprost napisane, że masz słuchać
    znaków (które są opisane w rozporządzeniu) nawet jeśli w ustawie masz
    inaczej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 106. Data: 2016-08-01 16:08:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Monday, August 1, 2016, 3:09:37 PM, you wrote:

> [...]
    /data=!3m1!1e3
    > Podjedź tam to się przekonasz.
    > Zgaduje że sa powody:
    > a) wjazd z Burowieckiej na rondo ze świateł i zjazd na 79 pod tunel jest
    > na "skarpie", Burowiecka jest "w dół" do ronda. Próba zrobienia tam
    > wczęsniejszego zjazdu oznacza ostrą serpentynkę jak w Tatrach. Ogólnie
    > całe to rondo nie jest poziome i to powoduje ze miejsca nie ma.

    Znaczy chodzi o zawrotkę o 180 stopni? Przecież tam jest tak szeroko,
    że wystarczy oddzielić pas.

    > b) wcześniejszy zjazd na 79 oznacza krótszy pas robiegowy do właczenia
    > się na drogę 79 i jeszcze zjeżdzają tam na Łódź więc trzeba ustepować.
    > Róznie tam jest, czasem korek, czasem zapindalają 130.

    > IMHO skrócenie zjadu i zrobienie go bardzo stromym jest niebezpieczne.

    Nic nie trzeba skracać. Wystarczy oddzielić rondo od zawrotki
    krawężnikiem. Tam jest wystarczająco szeroko na wydzielenie pasa.

    > To rondo jest tam w zasadzie zbędne, ale skoro juz tam stoi to lepsze
    > wydaje sie "normalne".

    Nienormalne, bo niezgodne z prawem, co już w tym wątku zostało
    wykazane.

    Tak się załatwia prawoskręty na rondzie:
    https://www.google.pl/maps/@50.6732352,17.9611586,19

    Best regards,
    RoMan

  • 107. Data: 2016-08-01 16:14:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.08.2016 15:12, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > tylko głównie "prawo". Wróciłem wlasnie z Uniejowa. Tylku krzywych i
    > *zbednych* pierszeństw jeszcze nie widziałem na 1km2. Widać ktoś się

    Tym dziwniejsze, że popierasz nieintuicyjne oznakowanie.

    Shrek

  • 108. Data: 2016-08-01 16:21:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 16:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> https://www.google.pl/maps/@50.26353,19.0554892,280m
    /data=!3m1!1e3
    > Znaczy chodzi o zawrotkę o 180 stopni? Przecież tam jest tak szeroko,
    > że wystarczy oddzielić pas.

    Jedziesz wiaduktem nad 79, spręcasz w prawo na światłach i jedziesz do
    ronda. Na rondzie "zawracasz w prawo" i jedziesz pod wiadukt. Całośc tej
    drogi to jakieś 10 metrow róznicy poziomu i miejsca na dodatkowe manewry
    z pasem nie ma bez ryzyka że ktoś z rozpędu wjedzie na 79. Oczywiście to
    moje gdybanie, ale jakieś przepisy o spadku i promieniu zakrętu bez
    watpienia są i nie przypuszczam żeby ktoś tego nie analizował.

    > Nic nie trzeba skracać. Wystarczy oddzielić rondo od zawrotki
    > krawężnikiem. Tam jest wystarczająco szeroko na wydzielenie pasa.

    Może. Zaznaczam jednak że nawet jesli to zrobisz i wstawisz rondo z
    ustępowaniem wjazdu - po jakims czasie wyjazd z hipermerketu zablokuje
    *ważniejszy* zjazd ze świateł którego zablokowanie powoduje lawinowo
    problemy w kilku miejscach wcześniej.

    > Nienormalne, bo niezgodne z prawem, co już w tym wątku zostało
    > wykazane.

    "normalnośc" nie odnosi sie tutaj do zgodności z widzimisię ministra.
    Odnosi się do "normalnego" oznakowania kierunku ruchu a nie wyjątku od
    reguły prawej ręki oznaczanego dodatkowym znakiem.

    > Tak się załatwia prawoskręty na rondzie:
    > https://www.google.pl/maps/@50.6732352,17.9611586,19

    ROFL. Poczucie że reszta swiata nigdy takiego nie widziała i pouczanie
    wydaje mi się przezabawne :D

  • 109. Data: 2016-08-01 16:30:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-01 16:14, Shrek wrote:
    > Tym dziwniejsze, że popierasz nieintuicyjne oznakowanie.

    Ja go nie popieram i gdybyś nie wyssał tego z palca a czytał watek
    doczytałbyś że wolałbym to rondo zlikwidować. Jestem zdania że należy
    stosowań tylko jedno oznakowanie rond, tylko jedną prędkość domyślną za
    terenem zabudowanym, krzywe pierszeństwa w reglamentacji 5 na
    województwo, zakaz stawianie ograniczeń prędkości czesciej niż co
    kilometr jesli nie ma skrzyżowań, pozbycie się terenu zabudowanego z
    trwałym ograniczeniem predkości, pozbycie się tabliczek o zakresie
    ogracznienia (tylko je ponawiać) i pewni kilku innych debilizmów które
    wymagają bezustannego skupiania się na wyjątkach do przepisow a nie
    bezpieczeństwie.

  • 110. Data: 2016-08-01 16:32:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Monday, August 1, 2016, 3:28:50 PM, you wrote:

    > Nie wydaje mi się, żeby wymiary znaków, odległości miedzy nimi w
    > przypadku umieszczenie wspólnie, kształty liter, grubości linii itp.
    > pierdoły były istotnymi sprawami wymagającymi ustawy.

    To, że C-12 ma być razem z A-7 powinno być w samym rozporządzeniu a
    nie w załączniku do niego. Jeden stopień wyżej w hierarchii. Jak
    pokazał ten wątek - nawet starzy grupowi wyjadacze nie mieli pojęcia o
    istnieniu takiego przepisu.

    --
    Best regards,
    RoMan