  • Data: 2018-07-22 10:52:32
    Temat: Re: siec nr 1
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Strony sie roztyły, wolne lacze kiepsko dziala.

    Znaczenie określenia "duża szybkość" też się zminiło, mam tego
    świadomość. Jeszcze raz podkreślę: typowy miesięczny limit
    transferu łącza bezprzrwodowego da się wykorzystać w kila minut.
    Ale dalej w reklamach pojawia się, że "dajemy jeszcze szybsze
    łącza".

    > Ale w jakim sensie ?
    > Ze obrazki, ze przewijaja, ze bezmyslnie, ze w autobusie ?

    "W autobusie" oznacza moje okno na świat, kontakt z rzeczywistością,
    z przeciętnym człowiekiem. Ja z siecią mam na tyle dużo do czynienia,
    że jak nie siedzę przy biurku, to wolę nie mieć. Stąd moje początkowe
    zdziwienie. Ale może oni mają odwrotnie -- całymi dniami robią co
    innego, a to jedyny moment, by dorwać się do internetu.

    > Raczej sie przewrocilo - pakiet dobierasz wedle potrzeb.
    > Rozmowy dostaniesz gratis :-)

    Ja wcale nie chciałem, a dali mi 10GB. Chciałem tylko nielimitowane
    rozmowy (nawet nie, że dużo gadam, tylko nie lubię limitów).

    > Mam na mysli, gdy tych linii zostanie z pol miliona ...

    Pół miliona drutów, czy pół miliona numerów wprost na tych drutach?
    To drugie może nastąpić bardzo szybko, a potem szybko osiągnąć stan
    zero. Co do medium, to nie spodziewam się prędko mieć w domu coś
    poza miedzianą parą.

    > Juz chyba nawet TP, tzn Orange sie pogodzil
    > i Internet+telefon oznacza linie DSL+VoIP

    To może wynikać z licencji. Kiedyś było tak, że osobno kupowało
    się centralę i osobno płaciło licencję za tysiąc numerów na ileś
    lat. Umowy mogłu się skończyć, żeby dalej utrzymać PST trzeba
    znowu zapłacić. Lepiej zmigrować do VoIP. Zdaje się, że nawet
    bez internetu ludzi nakłaniają do takiej zmiany.

    --
    Jarek