  • 61. Data: 2012-03-11 23:32:34
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > .
    > >
    > To jeszcze mi powiedz skąd biorą się kilowaty na hamowni.

    W chuja Cie robią. Pokazują to co chciałbyś zobaczyć. Masz jakiś wykres z
    hamowni na którym jest pokazane ile fizycznie silnik przepala paliwa i ile ma
    wtedy mocy mechanicznej. Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż
    45 litrów na godzinę. A jak byś miał jakiekolwiek wątpliwości to zapoznaj się
    z I zasadą termodynamiki.

  • 62. Data: 2012-03-11 23:36:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    > ciągłego obciążenia. Samochody nie mają możliwości chwilowego dodawania
    > mocy - takie cuda to dopiero samochody hybrydowe.
    >
    > To że wskaźnik chwilowego zużycia pokazuje więcej przy ruszaniu niż przy
    > jeździe z prędkocią maksymalną wynika z tego że jest to wskazanie w
    > l/100km, a wiec zależne od prędkości z jaką porusza się samochód.
    > Sam silnik obciążony mocą maksymalną zużywa tą samą ilość paliwa -
    > przykładowo 50l/h. Przy prędkości 100km/h oznaczać to bedzie chwilowe
    > zużycie 50l/100km, przy 200km/h już 25l/100km.
    Proponuję żebyś przeczytał co sam napisałeś za 5 lat. Uśmiejesz się z siebie.

  • 63. Data: 2012-03-11 23:38:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Shrek <u...@d...invalid> napisał(a):

    > Całe szczęście, ze mój grat o tym nie wie, bo jakby się dowiedział i
    > zamiast 130 koni dawał ze 40, to bym się chyba pochlastał.
    >
    > http://imageshack.us/f/814/tomekwykres.jpg/ - akurat nie mój, ale ten
    > sam model.
    >
    > Shrek.
    Ile wtedy pali jak daje 130 koni?

  • 64. Data: 2012-03-12 00:26:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 11 Mar 2012 22:32:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Przy stu kilowatach musiałby przepalać nie mniej niż
    > 45 litrów na godzinę.

    No i mniej-więcej tyle pali przy takim obciążeniu - gdzie widzisz problem?

    Wtedy samochód jedzie jakieś 200km/h i pali ze 20l/100km.
    Albo jedzie wolniej i się rozpędza.

  • 65. Data: 2012-03-12 01:24:22
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > No i mniej-więcej tyle pali przy takim obciążeniu - gdzie widzisz problem?
    >
    > Wtedy samochód jedzie jakieś 200km/h i pali ze 20l/100km.
    > Albo jedzie wolniej i się rozpędza.
    Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym silnikiem. Przy
    185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów. A`przy 90 niecałe 8/100
    kilometrów. Tyle praktyka.

  • 66. Data: 2012-03-12 02:44:01
    Temat: Re: Kolejne zadanie - jak ktos lubi :)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BUNIEK,

    Sunday, March 11, 2012, 7:44:41 PM, you wrote:

    > Mamy punkty A i B auto przejechało z punktu A do punktu B z prędkością
    > średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
    > km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można
    > przyjąć dowolna

    Nie ma takiej prędkosci i dobrze o tym wiesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 67. Data: 2012-03-12 06:30:02
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-11 23:38, kogutek wrote:

    > Ile wtedy pali jak daje 130 koni?

    Diabli wiedzą, zależy od prędkości - podejrzewam, że na płaskim to
    będzie koło 220km/h - nigdy nie próbowałem i koło 40-50 litrów na
    godzinę - w efekcie koło 20 na setkę. Coś cię w tym dziwi?

    A to co widzisz na hamowni, jest mocą silnika minus straty na układzie
    przeniesienia. Czyli jak widzisz te 130 koni, to znaczy, że silnik ma
    moc maksymalną pewnie około 140-145.

    Natomiast jakbyś się nie starał to nie jest koło 40 KM.

    Shrek.

  • 68. Data: 2012-03-12 06:59:21
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-11 19:44, BUNIEK wrote:
> [...]
    > średnia 30 km/h z jaka musi wracać do A aby prędkość średnia wyniosła 60
    > km/h dla całej wycieczki A -> B -> A :). odległość miedzy A i B można

    Nie znam się za dobrze na fizyce relatywistycznej, ale to już będzie
    zależeć od obserwatora - przy okołoświetlnych czas zwalnia, więc być
    może przy 1c się da;) No i znamy co najmniej jedno auto którym (w pewnym
    sensie) się da - to z back to the future;)

    Shrek.

  • 69. Data: 2012-03-12 11:31:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-12 06:59:21 +0100, Shrek <u...@d...invalid> said:

    > Nie znam się za dobrze na fizyce relatywistycznej

    Proszę:

    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_warp>

    ;-)

    --
    Bydlę

  • 70. Data: 2012-03-12 12:04:45
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-11 16:42, kogutek pisze:
    [...]
    > A powoływać się na I zasadę termodynamiki w przypadku urządzenia
    > mającego szczytowo 30% sprawności było głupotą bo w takim urządzeniu jest 70%
    > rezerwy do wykorzystania.

    Otóż to.

    Ale jak czekam aż nasz grupowy noblista "to" się wypowie. Wszystkie inne
    argumenty nie mają dla mnie najmniejszej wartości.

    A.