  • Data: 2018-01-04 22:23:40
    Temat: Re: zbiornik walcowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 11:28:40 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Poproszę o przykład.

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=C
    ELEX:32014L0068

    > Gdzie jest to drugie dno?

    https://wiedza.pkn.pl/web/wiedza-normalizacyjna/stan
    owisko-pkn-w-sprawie-dobrowolnosci-pn

    a szczegolnie
    https://wiedza.pkn.pl/web/wiedza-normalizacyjna/jak-
    powinny-byc-powolywane-normy-w-przepisach-

    > Owszem, ale co z tego wynika?

    No to przepisy, czy normy okreslaly ?

    > Nie, nie była. Była w Warunkach.

    Warunki czyli rozporzadzenie ? Jakie konkretnie ?
    I wzory/wykresy byly w rozporzadzeniu czy "zgodnie z PN-...." ?

    > Nie przypominam sobie ani jednych przepisów w których współczynnik
    > bezpieczeństwa był wyrazony jako liczba. To zawsze jest szereg
    > niezależnych wymagań z których wszystkie muszą być spełnione, a
    > część ma lub nie ma zastosowania. Ja typowo robię między 50 a 150
    > stron rachunków do pojedynczego wymiennika ciepła, w tym jest grubo
    > ponad setkę warunków spełnionych (albo nie).

    kiaps.ar.krakow.pl/lib/exe/fetch.php/kiaps:p3-4_udt_
    zbiornik.pdf

    A tamze, oprocz morza warunkow, jest tez na str 7 wspolczynnik 1.65
    lub 1.8 - w zaleznosci od stali.

    Kurcze - we wzorze na stronie 8, to sie pojawia jeszcze wspolczynnik
    (bynajmniej nie bezpieczenstwa) 2.3 - jest gorzej niz myslalem :-)

    Ale byc moze rozwiazanie kryje sie w tabeli 3 - zbiornik ma byc
    dluzszy niz szerszy ... ciekawe czy UDT to sprawdzi :-)

> [...]
    > tych warunków jest daleko od jedności. Najważniejsze owszem,
    > wyżyłowane do ostatniego ułamka procenta, ale to też ptrafi mocno
    > zależeć od technologiczności produktu, od reżymu pracy itd.
    > Zbiornik reaktora jądrowego zwykle jest przewymiarowany na doraźną
    > wytrzymałość wielkokrotnie. Ale już jak mu sprawdzisz zmęczenie- to
    > się nagle okazuje że jest po kozacku wyżyłowany. A to cholerstwo
    > nieraz trzeba porachować na kilkanaście mechanizmów zmęczenia,
    > choćby po to żeby pokazać że wszystkie poza jednym nigdy w życiu
    > nie nastąpią. Tylko trzeba to pokazać, zgadywać nie wolno :-)

    A jak nie reaktor, to wystarczy 1.65/1.15 :-)

    J.