  • 31. Data: 2014-01-23 15:12:23
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:59:02 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > Ehem. Przy tej samej prędkości pojazdu im wyższe obroty, tym więcej razy
    > tłok musi przesunąć się w cylindrze, więc oczywiście więcej energii
    > zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    > obroty tym trudniej napędzać siebie?

    Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.

    Błąd. Ktoś strzela dalej?

    Tomek

  • 32. Data: 2014-01-23 15:15:52
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    > otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.

    Bo poniewaz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2014-01-23 15:18:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:15:52 +0000, AZ wrote:

    > Bo poniewaz?

    Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
    wiedział. Obrazowo mówiąc pchanie czegoś przez małą dziurkę jest
    trudniejsze niż pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się
    nie da, wybacz.

    Tomek

  • 34. Data: 2014-01-23 15:24:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    > wiedział. Obrazowo mówiąc pchanie czegoś przez małą dziurkę jest
    > trudniejsze niż pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się

    No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2014-01-23 15:28:04
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:24:01 +0000, AZ wrote:

    > No odkrywcze to nie jest, a co ze sprezaniem mniejszej ilosci?

    Nic. Ma się nijak do innych czynników wpływających na sprawność. Jak mi
    nie wierzysz, to znajdź sobie dowolny wykres spalania jednostkowego
    dowolnego silnika spalinowego, to zobaczysz gdzie silnik ma najwyższą
    sprawność - nie koniecznie dowiesz się dlaczego, ale to inna sprawa.
    Być może zdziwisz się, ale spalanie jednostkowe nie będzie najniższe przy
    najniższych obrotach.

    Tomek

  • 36. Data: 2014-01-23 15:33:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    > sprawność - nie koniecznie dowiesz się dlaczego, ale to inna sprawa.
    > Być może zdziwisz się, ale spalanie jednostkowe nie będzie najniższe przy

    Ale my nie rozmawiamy o spalaniu jednostkowym tylko o wiekszej mocy na
    potrzeby wlasnie silnika i osprzetu przy mniejszych obrotach, na poczatku
    mowiles, ze potrzebuje jej wiecej bo ssa przez mniejsza dziurke (sprawnosc).
    Teraz jednak uwazasz, ze to czy spreza wiecej czy mniej powietrza ma sie nijak
    do sprawnosci. To sie zdecyduj...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2014-01-23 16:40:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
    > A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
    > niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

    2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
    biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

    --
    anacron
    aba/

  • 38. Data: 2014-01-23 16:57:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 14:12:23 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Błąd. Ktoś strzela dalej?

    Ja strzelę na 4 bieg bo obroty sa prawdopodobnie w poblizu max. momentu. A
    ty teraz w zamian przestań się droczyć i podaj zużycie paliwa dla sytuacji
    które wcześniej wymieniłeś :)
    --
    Jacek

  • 39. Data: 2014-01-23 17:16:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
    > biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

    Znaczy IV i V bieg są identyczne?
    Weź Ty pomyśl co piszesz.

  • 40. Data: 2014-01-23 17:22:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Znaczy IV i V bieg są identyczne?
    > Weź Ty pomyśl co piszesz.

    "Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V
    biegu" :)

    --
    anacron
    aba/