    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Date: Thu, 1 Feb 2018 20:45:52 +0100

    Cześć.

    Jakiś czas temu pytałem co grupa sądzi o takich tandetnie wyglądających
    wiertarkach z allegro takich jak ta:

    http://allegro.pl/wiertarka-ad-12-mini-stojak-ds-12-
    led-zestaw-i6810138878.html

    Jako że "od zawsze" robie dziury w pcb "z ręki" uzywając w tym celu
    różnych silników z futerkami zaś ostatnio narzędzia do grawerowania,
    pomyslałem że każde usprawnienie bedzie krokiem w dobra stronę. No i
    kupilem.

    Tak wygląda:

    https://drive.google.com/open?id=1PILkbE7T_XkZOV16t3
    t_qtLOLPLOLtEk
    https://drive.google.com/open?id=1m93CWpW7fxlsv6TE3P
    GJ3QAAgJjNDFuS

    tak dziala dzwignia:

    https://drive.google.com/open?id=1lXuPfb2wBPUpens8XU
    hZpkxNv0ZDcqbQ

    tak hałasuje i świeci:

    https://drive.google.com/open?id=1RWus6WaB_mw6A3GJ3w
    04Tt2ytiQUTa65

    taka jest sztywna:

    https://drive.google.com/open?id=1-bfNQVVxtGceE-UJ6V
    0gyORfu7KhaDRP

    i tak wierci:

    https://drive.google.com/open?id=1sG9TMxrhYWivxlq0lA
    26wrG6S1t21qkr

    (tak, na filmie widać że to nie wiertło ma bicie tylko futerko ;)

    Podsumowanie:

    Krok do przodu z ręcznego wiercenia. Jestem zadowolony, trafia w otwory
    wystarczająco dobrze do zabawy amatorskiej. Kiepska sztywnośc, wiertło
    zeslizguje się z płytki, ale nie na tyle aby był to problem. Futerko
    drga i razem z nim wiertło, niepojęte. Światełko jest smiesznym bajerem,
    tak kiepsko świecacych diod jeszcze nie widzialem. Nietypowa wtyczka
    zasilająca (jack). Brak zasilacza w zestawie. Ocena końcowa: dostateczny
    z minusem. Dla amatora sie nada.

    PS. Silnik da się zamontowac na dwa sposoby. Tak jak u mnie, chwytają za
    gorę silnika. Wtedy płytka lezy na podstawce. No i można za dół silnika.
    Wtedy wiertło jest w powietrzu. Nie wiem co jest w tym lepszego, ale
    przynajmniej światełko wtedy oświetla wiertło a nie silnik.