  • Data: 2019-06-24 19:10:41
    Temat: chłodzenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czym schłodzić wodę, która jest czynnikiem chłodzącym elektrowrzeciono?
    Moc 2,2 kW. Sprawność takiego silnika to pewnie w okolicach 80%. Czyli w
    ciepło idzie 500W.
    Teraz mam w obiegu chłodnicę (nagrzewnica z auta 300x200 mm) i wymuszony
    przepływ powietrza wentylatorem.
    Słabo to działa, a może nawet nie działa.
    Przepływ 2 l/min.

    1. Dać dużą chłodnicę z auta?
    2. Peltiera ogniwa? Widzę za 30 zł 100W. Ale je też trzeba chłodzić.
    3. Zbiornik 50 l z wodą plus pkt 1. Wystarczy na 4h pracy?
    4. Bebechy z chłodziarki?

    Nie mam teraz termometru, ale na wylocie mam może w okolicach 60°C albo
    więcej bo trudno utrzymać rękę na wrzecionie.
    Jest realne odjąć z tego 40°C?

    Robert