  • 21. Data: 2018-11-16 16:11:28
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Nov 2018 13:42:00 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > Żałosną gęstość gromadzonej energii (zarówno na jednostkę
    > objętości, jak i masy) jak też ogromne koszty dla środowiska
    > choćby przy wydobywaniu surowców jak rozumiem zaliczasz do zalet?

    Powielasz zasłyszane mity. Przeczytaj poprzedni wątek porównujący emisję
    samochodów z ICE do elektryków i uzupełnij ew. o fakty które tam poruszone
    nie były, tj. bezpośredni wpływ spalin na ludzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-11-16 16:15:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 14:37:50 +0100, Myjk wrote:
    > Chyba znowu ekstrapolujesz przez siebie i miałeś na myśli warunki leśne.
    > Na wsi też słońce świeci.

    Dla ścisłości muszę doprecyzować, że mieszkam nie tyle w lesie co na
    polanie leśnej. Słońce do nas dochodzi w bardzo zadowalającym stopniu.
    Ale w środku zimy, kiedy trzeba wyjechać z metrowych zasp i pokonać trasę
    50 km do miasta to nie zaufałbym elektrycznej (i zapewne niedoładowanej)
    zabawce. Latem, przy bezchmurnym niebie to czemu nie - można się bawić
    jeśli kogoś na to stać.

    Swoją drogą, jaką polecasz elektryczną terenówkę? Taką dla Kowalskiego ma
    się rozumieć, który nie wygrał przedwczoraj w totka.

    > Wszystkie z powyższych wymienionych przez Ciebie wymagają magazynowania
    > energii w formie "chemicznej".

    Po prawdzie to cały wszechświat to nic innego jak jedna wielka chemia.

    > Jedyny słuszny kiedunek to możliwie jak najbardziej bezpośrednie
    > wykorzystanie energii ze słońca.

    I ja mam takie przeczucie. Uważam jednak, że przekabacanie słońca w
    wolty, a następnie trzymanie tych woltów w chemicznej, krótko żyjącej
    puszce nie jest specjalnie bezpośrednie. Jeśli te puszki da się znacząco
    ulepszyć to git. Całkiem możliwe jednak że w międzyczasie ktoś wpadnie na
    jakąś łatwiejszą alternatywę.

    Mateusz

  • 23. Data: 2018-11-16 16:30:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 Nov 2018 15:15:43 GMT, Mateusz Viste

> [...]
    > 50 km do miasta to nie zaufałbym elektrycznej (i zapewne niedoładowanej)
    > zabawce. Latem, przy bezchmurnym niebie to czemu nie - można się bawić

    Czyli jak rozumiem w domu grzejesz się kominkiem, oświetlasz ścieżki przed
    domem lampami naftowymi, a w domu siedzisz przy świeczkach, bo w XXIw. we
    Francji nie ma na polanę leśną dociągniętego prądu sieciowego?

    > Swoją drogą, jaką polecasz elektryczną terenówkę? Taką dla
    > Kowalskiego ma się rozumieć, który nie wygrał przedwczoraj w totka.

    Jaką masz teraz terenówkę? Technicznych przeciwwskazań do zrobienia dobrej
    terenówki elektrycznej nie widzę* jedyną przeszkodą jest oczywiście cena, a
    ta jak wiadomo z "niewiadomych" powodów jest abstrakcyjnie wysoka.

    *) Swoją drogą wtoczyłem swojego "elektrycznego" SUVa na rolki i nie zdał
    jednego testu z jednym kołem przyczepnym. :P Zrobiłem to po zobaczeniu
    testu poprzedniego Outlandera PHEV, który nie zjechał w ogóle. Teraz
    szukamy wyjaśnienia dlaczego biały OL nie zjechał wcale, połowicznie znam
    wyjaśnienie czemu OL PHEV nie zjechał podczas gdy wersja spalinowa zjeżdża
    bez problemu.

    > Po prawdzie to cały wszechświat to nic innego jak jedna wielka chemia.

    Dlatego właśnie nie rozumiem zastosowanego stwierdzenia.

> [...]
    > ulepszyć to git. Całkiem możliwe jednak że w międzyczasie ktoś wpadnie na

    No i tu zachodzi pytanie dlaczego wszystko się rozwinęło bardzo drastycznie
    a akumulatory od lat z rozwojem stoją w zasadzie w punkcie wyjścia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-11-16 16:36:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Nov 2018 16:30:44 +0100, Myjk

    Linka https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-11-16 16:49:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2018 o 14:42, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Żałosną gęstość gromadzonej energii (zarówno na jednostkę
    > objętości, jak i masy) jak też ogromne koszty dla środowiska
    > choćby przy wydobywaniu surowców jak rozumiem zaliczasz do zalet?

    Rozmawiasz z kolesiem który jest wielkim entuzjastą elektryków, ale jak
    przyszło co do czego to by sobie kupił takiego, tylko... żona mu nie
    pozwoliła;)

    Shrek

  • 26. Data: 2018-11-16 16:52:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2018 o 13:33, Myjk pisze:

    > W świetle
    > coraz tańszej energii ze słońca to jedyny słuszny kierunek dla zdecydowanej
    > większości ludzi.

    Zapomiałeś już ile można energii _w_idealnych_warunkach_ uzyskać rocznie
    z jednego m2 ogniw, zakładając, że są podłaczone bezpośrednio do
    samochodu ze 100% sprawnością, czy celowo manipulujesz? W Polsce
    _od_biedy_ energii słonecznej możesz używać do ogrzewania ciepłej wody
    użytkowej w lato, żeby pieca nie odpalać. I to w innej technologii niż
    fotowoltaika. Mrzonki o samochodach na słońce są... mrzonkami.

    Shrek.

  • 27. Data: 2018-11-16 17:05:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 16:30:44 +0100, Myjk wrote:
    > Czyli jak rozumiem w domu grzejesz się kominkiem,

    Zgadza się.

    > oświetlasz ścieżki przed domem lampami naftowymi

    Nie oświetlam w ogóle. W nocy jest ciemno i tak ma być - wtedy się śpi, a
    nie łazi po gumnie.

    > a w domu siedzisz przy świeczkach, bo w
    > XXIw. we Francji nie ma na polanę leśną dociągniętego prądu sieciowego?

    Prąd jest - ale skoro wspomniałeś iż "na wsi słońce też świeci" to
    uznałem że sugerujesz jakąś autonomię energetyczną.

    Inna sprawa, że prąd jest latem zawsze, a zimą różnie. Jak przez tydzień
    nie ma prądu to trochę smutno byłoby patrzeć na elektryka w szopie.
    Obecnie jak na kilka dni zniknie prąd, to samochód zasila mi dom, a nie
    odwrotnie.

    > Jaką masz teraz terenówkę?

    ??? 2121. Odpala zawsze kiedy jest potrzeba, nawet przy -20. Metrowe
    zaspy pokonuje ze śmiechem. A jak w polu stanie to wyciągam z bagażnika
    kanister, dolewam i jadę dalej.

    > Technicznych przeciwwskazań do zrobienia
    > dobrej terenówki elektrycznej nie widzę*

    Ale ja się pytałem o faktyczną ofertę rynkową. Świat fantazji też lubię,
    ale akurat jak mam jechać w las po opał albo do miasta po bułki to wolę
    coś co jedzie.

    > *) Swoją drogą wtoczyłem swojego "elektrycznego" SUVa na rolki i nie
    > zdał jednego testu z jednym kołem przyczepnym. :P

    Z tylko jednym kołem to i mój by nie pojechał - musi mieć co najmniej
    dwa, i to na wspólnej osi. W praktyce jednak nigdy nie sprawiło mi to
    problemu.

    > No i tu zachodzi pytanie dlaczego wszystko się rozwinęło bardzo
    > drastycznie a akumulatory od lat z rozwojem stoją w zasadzie w punkcie
    > wyjścia.

    Może to tak jak z procesorami? Jakiś koniec drogi, inkrementalne
    ulepszenia już nie zdają egzaminu i czekamy na przełom technologiczny?
    Ten przełom może nastąpić w technologii akumulatorów, ale równie dobrze
    może się okazać że zaraz ktoś wymyśli silnik na powietrze.

    Mateusz

  • 28. Data: 2018-11-16 17:13:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 16:49:29 +0100, Shrek wrote:
    > Rozmawiasz z kolesiem który jest wielkim entuzjastą elektryków, ale jak
    > przyszło co do czego to by sobie kupił takiego, tylko... żona mu nie
    > pozwoliła;)

    No nie, za drugim razem przecież tłumaczył że sam tak wybrał. Tylko po
    prostu uznał, że elektryk nie nadaje się do niczego.

    Mateusz

  • 29. Data: 2018-11-16 17:20:37
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 listopada 2018 09:30:42 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > domem lampami naftowymi, a w domu siedzisz przy świeczkach, bo w XXIw. we
    > Francji nie ma na polanę leśną dociągniętego prądu sieciowego?

    Uwielbiam te usenetowe/wykopowe/reditowe fandzolenie.
    Hint:
    Do domu pociagniety jest kabel, w kablu energia elektryczna, raczej ciagle.

    W terenowce w sniegu kabla niet.

    Nie moglem sie powstrzymac bo jak sie czyta taka dyskusje to oczy szczypia...

  • 30. Data: 2018-11-16 17:34:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 08:20:37 -0800, sczygiel wrote:
    > bo jak sie czyta taka dyskusje to oczy szczypia...

    Oczy to na pewno przez te złe diesle. Podwyższyć chujom paliwo, to się
    uspokoją.

    Mateusz