    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: modbus na hasło
    Date: Wed, 8 Jan 2020 20:51:26 +0100

    Cześć.

    Rozpracowuje pewne urządzenie.

    Posiada ono magistralę modbus wystawioną na porcie 502/tcp (to hipoteza).

    Jest to jedyny otwarty port jaki jest widoczny na IP urządzenia.

    Zakładam wstępnie że posiada ono tylko taką drogę komunikacji, czyli
    jakaś wersję modbus over tcp.

    Niestety urządzenie nie odpowiada na żadnym adresie i numerze "cewki".
    Ogólnie jest głuche, można podpiąc socket do tego poru, wpychać dane ale
    nie ma śladu odpowiedzi.

    Wyczytałem w internetach że *niektóre* firmy wymysliły sobie metodę
    autoryzacji modbusa przez hasło. Polega ona na wysłaniu "w ciemno"
    prawidłowo spreparowanych bajtów i wtedy interfejs udostępnia normalny
    modbus.

    Z urządzeniem współpracuje aplikacja mobilna, ale z uwagi na rózne
    detale chwilowo nie mogę zarejestrować ruchu w sieci aby mieć pojęcie co
    jest wysyłane. Na pewno aplikacja mobilna wymaga hasła i jest ono
    sprawdzane przez urządzenie.

    Z snifowaniem ruchu sobie poradzę i o ile proces nie jest szyfrowny
    powinienem dać radę wyczaić jak wyglada komunikacja.

    Ale pytanie jest inne:

    Czy ktokolwiek widział jakaś implementację modbusa z autoryzacją? Liczę
    na to że producent nie wymyślił kwadratowego koła tylko kupił/ukradł
    jakieś gotowe rozwizanie. Przejrzałem internetu i poza jakimiś luźnymi
    wzmiankami konkretów nie widzę.