    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: silnik krokowy - praca ze zrodla pradowego
    Date: Wed, 30 Nov 2016 20:22:01 +0100

    Jak wiemy, silnik krokowy im szybciej chcemy nim kręcić, tym słabszy.
    Sytuację może poprawić zasilanie go ze źródła prądowego, ale ile tak
    naprawdę można zyskać?
    Powiedzmy, że zasilając napięciem kręci się do 200Hz - zyskamy drugie tyle?
    Naprawiałem kiedyś sterownik od stołu XY, ale tam były jakieś
    monstrualne parametry: silnik wielkości cegły a cewki na napięcie coś
    koło 2V, natomiast w zasilaniu tego sterownika było blisko 100V.
    Nie pamiętam do jakiej częstotliwości się kręcił, ale szału nie było.
    Nie próbowałem też zasilać go z tych 2V to nie mam porównania.

    --
    Mirek.