  • 101. Data: 2017-08-26 11:52:39
    Temat: Re: toyota auris hybrid
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Spłata rat to zlecenie stałe w banku (za darmo), czy finansowo coś
    > daje to się dowiesz jak sprawdzisz konkretną ofertę. Sens jest -
    > nawet jak oferty raty vs. gotówka są identyczne to i tak raty są dla
    > Ciebie korzystniejsze bo masz gotówkę w ręku.

    Jeszcze raz powtorze - MOIM ZDANIEM jezeli posiadanie w reku kilkuset
    złotych gotówki badz nie robi jakakolwiek róznice to znaczy ze nie stac
    mnie na telefon za 1000zł...

    Zlecenie stałe na 1 rate? Nice...
    I rozumiem ze potem sprawdzasz te wszystkie rozliczenia w banku czy ci ktos
    nie pomylił czegos sciagajac rate z tego czy owego? I znow strata czasu.
    A ten kosztuje przeciez...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 100. Data: 2017-08-26 11:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Nie dogadamy się, za duża różnica w poglądach.

    Trudno powiedziec, bo mam wrazenie ze nadal nei ustalilismy warunków
    brzegowych (czyli własnych pogladów) wiec trudno mowic o jakimkolwiek
    konsensusie :)
    Nie poddawajmy sie!

    > Dla Ciebie raty to
    > telefon czy komputer za 5k - dla mnie co innego za dużo większe
    > pieniądze.

    No przeciez od poczatku pisze, ze własnie to trzeba rozdzielic!
    Wiadomo ze co innego dom czy samochód, co innego telefon czy komputer...

    > Ty ciągle podajesz jakieś przykłady z reklam - ja nie mam
    > TV i nie słucham radia z reklamami.

    Niestey moje ulubione radio puszcza reklamy :(

    > Dodatkowo masz problemy z bankowością elektroniczną - ja mam kilka
    > kont i nie byłem w żadnym banku od 10 lat.

    I na co to jest dowód?
    Bo własciwie moja sytuacja jest identyczna ale argumentu nie rozumiem...

    > Końcową cenę każdego produktu u jednego sprzedawcy można porównać z
    > ceną u innego. Tu nie ma miejsca na żaden marketing czy inne
    > pierdoły. Co innego decyzja zakupowa, ale o tym ja nie rozmawiam, to
    > każdego indywidualna sprawa.

    Alez własnie o tym mowie!
    Bo to sie od decyzji zaczyna. Patrzysz na telefon , zastanawiasz sie na
    jaki cie stac po czym dostajesz oferte na raty i mowisz - skoro moge sobie
    pozwolic na lepszy to dołoże i kupie 2x drozszy.
    Marketing to nie jest nauka scisła :)

    Jeżeli umiesz oczyscic umysł z tych szumow i podejdziesz do tematu w ten
    sposób:
    - chce ten i ten np. telefon
    - stac mnie mam gotówke, ale w sumie czemu nie wziac na raty skoro sa za
    free
    to ten zakup na raty nic ci nie da - ani nie zarobisz na odsetkach, ani nie
    podniesie twojej płynnosci finansowej (bo sam mowisz ze to grosze).
    Spowoduje tylko odrobine dłuzszy proces zakupu (a moze juz nie, bo akurat z
    rat payu o ktorych piszesz nie korzystałem wiec nie wiem jak to przebiega).
    Moze byc wiec moim zdaniem tylko albo neutralny albo jak jednak czegos nei
    dopilnujesz i zapłacisz jakies dodatkowe odsetki czy kary, moze byc mniej
    korzystny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 103. Data: 2017-08-26 14:33:25
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2017 at 7:52:40 PM UTC+10, Budzik wrote:

    > Pogubiłem sie. Mowiłes o dzieleniu sie z sasiadami.
    > Co konkretnie miałes na mysli?

    W czym sie pogubiles? Tomasz napisal:"Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił
    za możliwość pojeżdżenia". Podalem link do serwisu gdzie mozesz wlasnie to zrobic.
    Wlasciciel samochodu oddaje go (za oplata) w uzytkowanie sasiadowi, chetny bez
    samochodu partycypuje w kosztach utrzymania.

  • 104. Data: 2017-08-26 15:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

> [...]
    > gdzie mozesz wlasnie to zrobic. Wlasciciel samochodu oddaje go (za
    > oplata) w uzytkowanie sasiadowi, chetny bez samochodu partycypuje w

    Aha, w ten sposób.
    Czyli chce gdzies pojechac, wchodze na jakis serwis i patrze czy ktorys
    sasiad akurt nie jedzie i pozyczam?
    Czy to na jakies dłuższe okresy?

    Nie moge sobie tego w głowie poukładać - jakby to mogło wygladac.

    Pozyczałem pare razy auto - nikt nigdy nie zadba o samochód tak jak
    własciciel. To generuje dodatkowe koszty.

    Ja to jakis dziwny jestem, jak mnie nie stac na nowe auto to chyba wole
    jezdzic jakims 5 czy 10 letnim niz bawić się w takie wymiany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 105. Data: 2017-08-26 16:16:22
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2017 at 11:59:48 PM UTC+10, Budzik wrote:

    > Czyli chce gdzies pojechac, wchodze na jakis serwis i patrze czy ktorys
    > sasiad akurt nie jedzie i pozyczam?

    Tak, ale mozesz sobie tez zarezerwowac samochod z wyprzedzeniem.

    > Czy to na jakies dłuższe okresy?

    > Pozyczałem pare razy auto - nikt nigdy nie zadba o samochód tak jak
    > własciciel. To generuje dodatkowe koszty.

    Z tego co widze oferuja wlascicielowi ubezpieczenie. To w miare nowa sprawa, nie
    slyszalem jeszcze krytyki.

    > Ja to jakis dziwny jestem, jak mnie nie stac na nowe auto to chyba wole
    > jezdzic jakims 5 czy 10 letnim niz bawić się w takie wymiany.

    Co komu pasuje. Gdzies widzialem opracowanie, ze nawet na malym samochodzie tracisz
    $6000 rocznie (utrata wartosci, serwis, ubezpieczenia, rejestracja itd.). Dla kogos
    kto nie potrzebuje czesto samochodu to wyrzucanie pieniedzy w bloto i wtedy taka
    oferta moze byc atracyjna.

  • 106. Data: 2017-08-26 16:40:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

    > Tak, ale mozesz sobie tez zarezerwowac samochod z wyprzedzeniem.

    Ale to juz wymaga wiekszej ilosci aut.
    Co sie stanie jak sasiad zarezerwuje a ja bede chciał gdzies jechac?

    > Z tego co widze oferuja wlascicielowi ubezpieczenie. To w miare nowa
    > sprawa, nie slyszalem jeszcze krytyki.

    Ubezpieczenie od kolizji.
    Zawieszenia czy usmarkana tapicerke ubezpieczyc trudniej.
    Pomijam zwyczajny burdel w aucie :)

> [...]
    > ubezpieczenia, rejestracja itd.). Dla kogos kto nie potrzebuje czesto
    > samochodu to wyrzucanie pieniedzy w bloto i wtedy taka oferta moze byc

    6000 dolarów rocznie? O kurde, nie wiedziałem...

    Musze to przeliczyc.
    Kilka lat temu kupiłem multiple za około 10.000 liczac razem z założeniem
    gazu.
    Od tego czasu w naprawy włożyłem jakies 2500.
    Mowisz ze powinienem doliczyc do tego jeszcze 24000 dolarów?

    Ale fakt jest faktem, ze auto wiekowe ale w sumie na aucie z 2012
    kalkulacja wychodzi mi podobnie... :)

    Tak sobie mysle, ze jak ktos potrzebuje naprawde sporadycznie auto to moze
    najtaniej wyjdzie uber?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 107. Data: 2017-08-26 17:00:49
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, August 27, 2017 at 12:40:47 AM UTC+10, Budzik wrote:

    > Ale to juz wymaga wiekszej ilosci aut.

    Oczywiscie. Na chwile obecna jest to w fazie rozwoju. Ale wyglada na to, ze sie
    przyjmie:
    https://www.theguardian.com/sustainable-business/201
    7/feb/01/peak-car-australias-love-affair-with-owners
    hip-fades-with-rise-of-car-sharing-services

    > Co sie stanie jak sasiad zarezerwuje a ja bede chciał gdzies jechac?

    Mowisz o wlascicielu? To chyba jest banalne do rozwiazania - w systemie wlasciciel
    sam ustali kiedy jego samochod jest dostepny. Taki inny Uber.

    > Ubezpieczenie od kolizji.
    > Zawieszenia czy usmarkana tapicerke ubezpieczyc trudniej.

    Nie wiem jak to dziala, ale pisza ze weryfikuja uzytkownikow. I pewnie podobnie jak w
    Uber, ktos z negatywami wypadnie z systemu. Pisza ze zapewniaja kompleksowe
    ubezpieczenie, cokolwiek to ma znaczyc. Ale z biznesowegu punktu widzenie nie moga
    sobie pozwolic na (nierekompoensowane) niszczenie samochodow - takie cos szybko
    zakonczyloby caly biznes.

> [...]
    > gazu.
    > Od tego czasu w naprawy włożyłem jakies 2500.
    > Mowisz ze powinienem doliczyc do tego jeszcze 24000 dolarów?

    Raczej nie powinienes. Nie pisalem o Polsce bo nawet nie wiem czy tam takie systemy
    dzialaja. Patrzac na ceny wynajmu ktore podalem porownuje je do kosztow posiadania
    samochodu na tym samym rynku. Jak wejda w PL to i pewnie ceny dostosuja do polskich
    warunkow.

    > Tak sobie mysle, ze jak ktos potrzebuje naprawde sporadycznie auto to moze
    > najtaniej wyjdzie uber?

    To zalezy jak dlugo akurat potrzebujesz samochodu. Na godzine moze bedzie taniej, na
    caly dzien juz niekoniecznie.

  • 108. Data: 2017-08-26 17:45:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

> [...]
    > porownuje je do kosztow posiadania samochodu na tym samym rynku. Jak
    > wejda w PL to i pewnie ceny dostosuja do polskich warunkow.

    No tak, australia to fajny kraj.
    Ostatnio znajomy kupował samochód to rzecywiscie mowił ze ceny rejestracji
    bandyckie zwłaszcza jak kupujesz z innego rejonu.

    Kultura tez inna, od miesiaca tenze znajomy mieszka u kogos bo wlasciciele
    wyjechali a potrzebowali opieki nad psem i kotem.
    Udostepnili mu cały dom z wszystkim w około :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 109. Data: 2017-08-27 04:48:07
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, August 27, 2017 at 1:45:57 AM UTC+10, Budzik wrote:

    > Ostatnio znajomy kupował samochód to rzecywiscie mowił ze ceny rejestracji
    > bandyckie zwłaszcza jak kupujesz z innego rejonu.

    Rejestracja 6 cylindrowego samochodu, zawierajaca podstawowe ubezpieczenie osob to
    jakies $900. I nie jest to oplata jednorazowa tylko coroczna (registration renewal)

    > Kultura tez inna, od miesiaca tenze znajomy mieszka u kogos bo wlasciciele
    > wyjechali a potrzebowali opieki nad psem i kotem.
    > Udostepnili mu cały dom z wszystkim w około :)

    To bardzo popularne. Teraz u siostry, podczas jej nieobecnosci, tez mieszka jakas
    studentka i opiekuje sie psem. Tez ma do dyspozycji caly ich dom i samochod. Ma to
    zalete i dla studentki ktora nie musi przez chwile wynajmowac mieszkania jak i dla
    siostry ktora nie musi placic za schronisko dla psa.

  • 110. Data: 2017-08-27 07:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

> [...]
    > ich dom i samochod. Ma to zalete i dla studentki ktora nie musi przez
    > chwile wynajmowac mieszkania jak i dla siostry ktora nie musi placic

    Oczywiście. Z jednym ale, w sumie tak samo jak z samochodem - dopóki nie
    trafisz na kogos kto nie szanuje, poniszczy, pobrudzi etc.

    Z samochodem to troche gorzej, bo jak sprawdzisz czy np. wynajmujacy nie
    katował zimnego diesla?
    Albo czy nie latał po dziurach z predkosciami autostradowymi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,