  • 91. Data: 2017-08-26 07:03:17
    Temat: Re: toyota auris hybrid
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2017 at 1:59:50 PM UTC+10, Budzik wrote:
    > Użytkownik Iguan_007

    > Ok, i co ci taki deal daje?
    > Mozesz cos wiecej powiedziec, przedstawic jakies szczegoły uzytkowe i
    > finansowe?

    Daje mi mozliwosc zrezygnowania z mojego samochodu. To napewno nie jest rozwiazanie
    dla kazdego, ale w mojej osobistej sytuacji ma sens. Zreszta kiedys juz przez 3 lata
    samochodu nie mialem wcale - mieszkalem w centrum miasta wiec do pracy chodzilem, na
    weekendy albo jezdzilem motocyklem albo bralem samochod z wypozyczalni.

    Teraz jest to troche bardziej skomplikowane bo samochod jest mi jeszcze przez chwile
    potrzebny zeby dzieci do szkoly odstawiac. Ale jak zaczna same chodzic to nie za
    bardzo widze sens zeby ponosic koszty posiadania swojego samochodu.

    Z tego co sie orientuje to u mnie sa 2 glowne platformy wypozyczania prywatnych
    samochodow. Koszty sa calkiem wysokie, ale patrz na to przez pryzmat lokalnych
    kosztow (powiedzmy rocznie $800 rejestracja, $1000 ubezpieczenie, dodatkowo serwis).

    https://www.goget.com.au/rates/
    https://www.carnextdoor.com.au/borrower-rates-and-pl
    ans

  • 92. Data: 2017-08-26 08:30:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 01:19 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > W przypadku mieszkania czy nowego samochodu.
    > Jak kupujesz na raty telefon za tysiąc czy komputer za dwa czy trzy
    > tysiące oznacza że finansowo jesteś słabo zorganizowany.

    Między telefonem a domem jest jakieś 0,5 miliona różnicy i cała przestrzeń
    na kupowanie na raty.
    Można kredytować kuchnię za 30k, maszynę za 100k czy zwykłe meble za 10k.
    Co Wy z Budzikiem macie z tymi telefonami czy komputerami?

    TG

  • 93. Data: 2017-08-26 08:33:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 05:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Nie twierdze ze to wstyd.
    > Twierdze ze obecnie nie ma to sensu.
    > Nic finansowo nie daje, multiplikuje dodatkowe operacje typu spłata rat
    > etc.
    > A jak te kilkaset złotych ma dla ciebie znaczenie to znaczy ze cie nie
    > stac... IMO!

    Spłata rat to zlecenie stałe w banku (za darmo), czy finansowo coś daje to
    się dowiesz jak sprawdzisz konkretną ofertę. Sens jest - nawet jak oferty
    raty vs. gotówka są identyczne to i tak raty są dla Ciebie korzystniejsze
    bo masz gotówkę w ręku.

  • 94. Data: 2017-08-26 08:43:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    pisze:

    > Złuda marketingowa.
    > Masz dług, masz obowiazki, masz potencjalne kary, masz telefon na ktory
    > cie
    > nie stac chociaz mogłes kupic cos tanszego.
    >

    > Ile ja to sie nasłchałem opowiasci jaki to ktos sobie super tel kupił a
    > potem ze łe, te raty trzeba spłacać...
    > To nei chodzi o to czy drogo czy tanio tylko o to ze majac w głowie te
    > złude ze płace tylko połowe podejmujemy zupełnie inne decyzje
    > konsumenckie.
    > Oczywiscie nie wszyscy ale wiekszosc.

    > Dokladnie, lepiej multiplikowac ilosc operacji, rat do spłaty etc.
> [...]

    Nie dogadamy się, za duża różnica w poglądach. Dla Ciebie raty to telefon
    czy komputer za 5k - dla mnie co innego za dużo większe pieniądze. Ty
    ciągle podajesz jakieś przykłady z reklam - ja nie mam TV i nie słucham
    radia z reklamami.
    Dodatkowo masz problemy z bankowością elektroniczną - ja mam kilka kont i
    nie byłem w żadnym banku od 10 lat.
    Końcową cenę każdego produktu u jednego sprzedawcy można porównać z ceną u
    innego. Tu nie ma miejsca na żaden marketing czy inne pierdoły.
    Co innego decyzja zakupowa, ale o tym ja nie rozmawiam, to każdego
    indywidualna sprawa.

    TG

  • 95. Data: 2017-08-26 09:18:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Iguan_007"

    > Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia :-)

    Juz teraz istnieja serwisy gdzie dzielisz sie samochodem z sasiadami.
    ---
    No tak, jeden bierze lusterko, drugi koła :-)

    Tylko czekam zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj
    samochod :)
    ---
    Nie musisz sprzedawać :-)

  • 96. Data: 2017-08-26 09:30:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Bo ja mam połowę gotówki przez pół roku i cały produkt a nie odwrotnie.

    > :-) chyba żartujesz - jak to "wydaje Ci się"
    > Przecież tu trzeba dodać do siebie sumę rat, sprawdzić cenę produktu u
    > innych sprzedawców i widać czy jest drogo czy tanio.

    W Mediaexpercie jest zawsze drożej niż na allegro, nawet jak kupujesz za
    gotówkę i w promocji, więc nie ma czego sprawdzać.

  • 97. Data: 2017-08-26 09:32:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > Można kredytować kuchnię za 30k, maszynę za 100k czy zwykłe meble za 10k.
    > Co Wy z Budzikiem macie z tymi telefonami czy komputerami?

    Im się wydaje, że na raty się coś bierze, jak kogoś nie stać na zapłatę
    całości.
    Prości ludzie faktycznie tak mają, ale na raty biorą nie tylko oni,
    niemniej nie są w stanie tego pojąć.

  • 98. Data: 2017-08-26 11:52:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > Można kredytować kuchnię za 30k, maszynę za 100k czy zwykłe meble za
    > 10k. Co Wy z Budzikiem macie z tymi telefonami czy komputerami?

    Oczywiście. Jest jakis próg gdzie raty zaczynaja miec sens.
    Podałem przykład z telefonem bo akurat taka reklama "nie dla idiotów"
    wpadła mi do głowy.

    Przy 10.000 ewentualne odsetki z lokaty na rok to jakies 200zł. Nie duzo
    ale powiedzmy ze to sie juz jakos broni jeżeli skomplikowanie byłoby
    naprawde minimalne.

    Wszystko pod warunkiem, ze te raty sa rzeczywiście za free, czyli ze np.
    propozycja "kupie za gotówke, czy dostane rbabat?" spotka sie z odmowa.

    Bo nie oszukujmy sie - raty przeciez za free nie sa - po prostu ich koszt
    ktos inny uwzglednił w swoich kosztach i odpowiednio dopasował marze zeby
    wyjsc na swoje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 102. Data: 2017-08-26 11:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Prości ludzie faktycznie tak mają, ale na raty biorą nie tylko oni,
    > niemniej nie są w stanie tego pojąć.

    uff, nareszcie wpładł Cavallino i poszufladkował. Dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 99. Data: 2017-08-26 11:52:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

> [...]
    > prywatnych samochodow. Koszty sa calkiem wysokie, ale patrz na to
    > przez pryzmat lokalnych kosztow (powiedzmy rocznie $800 rejestracja,

    Pogubiłem sie. Mowiłes o dzieleniu sie z sasiadami.
    Co konkretnie miałes na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż