  • 81. Data: 2017-08-25 22:16:50
    Temat: Re: toyota auris hybrid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ja to po prostu jakis dziwny jestem - uwazam, ze jak cie nie stac na
    >telefon za 1000zł to trzeba kupic taki za 400 a nie taki za 1000 na
    >raty.

    Miedzy telefonami za 1000 i 400zl moze byc spora roznica, powodujaca
    to, ze ten za 400 jest znacznie mniej uzyteczny.

    A stac cie ... tylko akurat nie dzis.

    >Tak, tak, jak ktos nie ma kilku stówek na komore ale czai sie na
    >jakies
    >wyzsze modele pewnie sam nie wie po co to juz widze to oszczedzanie
    >na
    >lokacie.

    Nie rozumiesz. Ma te kilka stowek, ale po co je zaraz placic ?
    Niech sobie leza na koncie i procentuja.

    Co prawda przy dzisiejszych procentach, to wiele zysku z tego nie
    bedzie, z trudem na piwo starczy :-)

    Przy samochodzie za kilkadziesiat tysiecy kwota jednak wyzsza...

    >Od powtarzania tych samych zdan argumentów nie przybedzie... :)

    Bo kazdy musi sam rozwazyc co mu sie oplaci.
    Np nie chce sprzedawac auta miesiacami, ani sie przekonac, ze trzeba
    sporo upuscic - tu ma warunki "odsprzedazy" okreslone z gory.

    Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia, ze jak auto okaze sie niedobre,
    to sie je oddaje i przestaje placic ... ale u nas to raczej nie
    przejdzie ...

    J.

  • 82. Data: 2017-08-25 22:35:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 21:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Bo?

    Bo ja mam połowę gotówki przez pół roku i cały produkt a nie odwrotnie.

    > Chocby dlatego ze w takiej ofercie najczesciej kupisz coś drozszego bo ci
    > sie wydaje ze tanio bo na raty.

    :-) chyba żartujesz - jak to "wydaje Ci się"
    Przecież tu trzeba dodać do siebie sumę rat, sprawdzić cenę produktu u
    innych sprzedawców i widać czy jest drogo czy tanio.
    Nie jesteś chyba nastolatkiem z gimnazjum, który się łapie na takie
    promocje :-)

    > A pewnie z 90% ludzików na dzisiejszych smartfonach i tak nei robi nic
    > wiecej poza ogladaniem internetu, dzwonieniem i moze graniem w jakies
    > popierdółki.
    > A osobiscie mam takie zdanie ze wszystko ponizej samochodu powinno się
    > kupowac za gotówkę.

    A czym się niby różni samochód o telefonu?
    Zakładasz, że jak coś na raty to drogo - a jak za gotówkę to taniej.
    Tymczasem nie zawsze tak jest. Wszystko można sprawdzić i skalkulować.
    Wydawanie gotówki w sytuacji gdy możemy to skredytować to zwykła głupota i
    rozrzutność.

    TG

  • 83. Data: 2017-08-25 22:38:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    pisze:

    > Ja to po prostu jakis dziwny jestem - uwazam, ze jak cie nie stac na
    > telefon za 1000zł to trzeba kupic taki za 400 a nie taki za 1000 na raty.

    Kupowanie na raty nie oznacza od razu, że kupujący nie ma gotówki na zakup.
    To żaden wstyd kupić coś na raty, tak samo jak nie jest żadnym wstydem
    targowanie się przy zakupie.

    TG

  • 84. Data: 2017-08-25 23:59:59
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, August 26, 2017 at 2:33:22 AM UTC+10, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Nie będzie się kupowało auta - będziesz bulił za możliwość pojeżdżenia :-)

    Juz teraz istnieja serwisy gdzie dzielisz sie samochodem z sasiadami. Tylko czekam
    zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj samochod :)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 85. Data: 2017-08-26 01:19:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Kupowanie na raty nie oznacza od razu, że kupujący nie ma gotówki na zakup.
    > To żaden wstyd kupić coś na raty, tak samo jak nie jest żadnym wstydem
    > targowanie się przy zakupie.

    W przypadku mieszkania czy nowego samochodu.
    Jak kupujesz na raty telefon za tysiąc czy komputer za dwa czy trzy
    tysiące oznacza że finansowo jesteś słabo zorganizowany.

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2017-08-26 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Kupowanie na raty nie oznacza od razu, że kupujący nie ma gotówki na
    > zakup. To żaden wstyd kupić coś na raty, tak samo jak nie jest żadnym
    > wstydem targowanie się przy zakupie.

    Nie twierdze ze to wstyd.
    Twierdze ze obecnie nie ma to sensu.
    Nic finansowo nie daje, multiplikuje dodatkowe operacje typu spłata rat
    etc.
    A jak te kilkaset złotych ma dla ciebie znaczenie to znaczy ze cie nie
    stac... IMO!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 90. Data: 2017-08-26 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Miedzy telefonami za 1000 i 400zl moze byc spora roznica, powodujaca
    > to, ze ten za 400 jest znacznie mniej uzyteczny.

    I tak i nie.
    A po drugie tej uzytecznosci i tak 90% ludzi nie wykorzystuje.

    > A stac cie ... tylko akurat nie dzis.

    Tu jest własnie miedzy nami spór.
    Ja uwazam, ze jak nie masz zeby tego tysiaka wyłozyć to cie po prostu nie
    stac.

    > Nie rozumiesz. Ma te kilka stowek, ale po co je zaraz placic ?
    > Niech sobie leza na koncie i procentuja.

    Chyba nie zauwazyłes ze obecnie wiekszosc kont nie oprocentowanych a lokaty
    po 1-5-2%.
    Z 1000zł przez polroku zarobisz... ile?

    > Co prawda przy dzisiejszych procentach, to wiele zysku z tego nie
    > bedzie, z trudem na piwo starczy :-)

    No o tym własnie pisze!

    > Przy samochodzie za kilkadziesiat tysiecy kwota jednak wyzsza...

    Ale nadal malo znaczaca w kontekscie tego ile przepłacasz dorzucajac
    kolejnego posrednika.

    > Bo kazdy musi sam rozwazyc co mu sie oplaci.
    > Np nie chce sprzedawac auta miesiacami, ani sie przekonac, ze trzeba
    > sporo upuscic - tu ma warunki "odsprzedazy" okreslone z gory.

    I tak i nie.
    Przeciez pisał ktos ze firmy odliczaja za kazda ryske etc.
    Pamietam ze jak oddawałem kiedys firmowke po takim wynajmie z masterleasa
    to ponoc ponad 5kpln odliczyli za jakies ryski itp.

    > Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia, ze jak auto okaze sie niedobre,
    > to sie je oddaje i przestaje placic ... ale u nas to raczej nie
    > przejdzie ...

    W jakim sensie niedobre?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 86. Data: 2017-08-26 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Bo ja mam połowę gotówki przez pół roku i cały produkt a nie
    > odwrotnie.

    Złuda marketingowa.
    Masz dług, masz obowiazki, masz potencjalne kary, masz telefon na ktory cie
    nie stac chociaz mogłes kupic cos tanszego.

> [...]
    > innych sprzedawców i widać czy jest drogo czy tanio.
    > Nie jesteś chyba nastolatkiem z gimnazjum, który się łapie na takie

    hahahaha
    Widze ze nie doceniasz "potegi" ludzkiego umysłu.
    To naprawde az tak prosto nei działa.
    Co by zrobil taki ludzik ktory kupuje telefon, nie ma tego tysiaka wolnego
    a nie miałby opcji zakupu na raty?

    > A czym się niby różni samochód o telefonu?

    Cena...

    > Zakładasz, że jak coś na raty to drogo - a jak za gotówkę to taniej.
    > Tymczasem nie zawsze tak jest. Wszystko można sprawdzić i skalkulować.

    Ile ja to sie nasłchałem opowiasci jaki to ktos sobie super tel kupił a
    potem ze łe, te raty trzeba spłacać...
    To nei chodzi o to czy drogo czy tanio tylko o to ze majac w głowie te
    złude ze płace tylko połowe podejmujemy zupełnie inne decyzje konsumenckie.
    Oczywiscie nie wszyscy ale wiekszosc.

    > Wydawanie gotówki w sytuacji gdy możemy to skredytować to zwykła
    > głupota i rozrzutność.

    Dokladnie, lepiej multiplikowac ilosc operacji, rat do spłaty etc.
    Chleb tez na raty? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 87. Data: 2017-08-26 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Iguan_007 i...@g...com ...

    > Juz teraz istnieja serwisy gdzie dzielisz sie samochodem z sasiadami.
    > Tylko czekam zeby bylo wiecej ofert w mojej okolicy i sprzedaje swoj
    > samochod :)

    Ok, i co ci taki deal daje?
    Mozesz cos wiecej powiedziec, przedstawic jakies szczegoły uzytkowe i
    finansowe?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 89. Data: 2017-08-26 05:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Szczegolnie, jak ktos pomysli "fajne auto, ale 52 tys ... nie mam,
    > dacia tansza"
    > A 25 tys mam :-)

    No i?

    --