eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 11. Data: 2023-01-14 21:16:55
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.01.2023 o 16:10, m4rkiz pisze:
    > W dniu 13.01.2023 o 14:39, Lisciasty pisze:
    >> O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
    >> nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
    >> co w handlu nigdzie nie widzę :/
    >
    > Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale
    > zapewniać 4000+ cykli, pracować w szerokim zakresie temperatur, być o
    > połowę tańsze, z dostępnych materiałów, bez szansy na pożar to widzę tu
    > szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi bateriami, co przy
    > jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.

    Poszukaj o akumulatorach przepływowych. Wspominaliśmy o nich.

    >
    > Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie
    > skusił, bo jednak aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.
    >
    > Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie
    > zdecydował się na wymienne baterie w autach (przynajmniej na taką skalę
    > żebym coś o tym wiedział) jest to że rodzi to olbrzymie problemy jeżeli
    > chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność nieznanych baterii, na
    > etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    > jest w praktyce nie do powstrzymania).

    Przecież takie wymienne baterie można ewidencjonować i dokładnie
    wiedzieć co w nich siedzi, w jakim są stanie, znać ich historię itp itd.

    > Jak się do tego doda komplikacje
    > natury technicznej (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które
    > trzeba dobrze obudować, więc o łatwym dostępie nie może być mowy), to
    > mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce ruszać.

    Ale pierdoły. Przecież baterie używane obecnie są dobrze obudowane. Nie
    są wymienne bo są po prostu za duże czyli np za ciężkie, by się z nimi
    p..ić.

    Nie zauważyłem żadnych realnych problemów z obecnie używanymi bateriami.
    W sprzęcie RTV i samochodach. Produkują, sprzedają, korzystam, nie pali
    się. Jak widziałem pompkę paliwa zanurzoną w baku z włazem pod tylnym
    siedzeniem mojej Tigry i jak mi się kiedyś stamtąd lało "po rurze" a
    potem okazało się, że ta pompka ma zużyty kompletnie komutator to
    ilekroć mam odpalić RSa zastanawiam się czy to przeżyję :-)

    >
    >
    > https://www.science.org/content/article/sodium-batte
    ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir
    e
    >
    > jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.

    Ale chłopie, Ty demonizujesz problem. To nie jest realne, jw.


  • 12. Data: 2023-01-14 21:18:30
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.01.2023 o 14:59, m4rkiz pisze:
    > W dniu 13.01.2023 o 20:31, Cavallino pisze:
    >> Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    >> miało spaść do 200.
    >> Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...
    >
    > czemu?
    >
    > przecież to nie byłby zakaz produkcji aut z wielkimi bateriami li-ion
    >
    > gdyby powstał elektryczny ekwiwalent butli 11kg to poważnie bym się
    > zastanowił nad elektrykiem, domowym magazynem, kamperem, stacją
    > zasilania narzędzi do firmowego vana etc
    >
    > to nie sam zasięg jest dla mnie problemem ale łatwość i czas jego
    > uzupełnienia, zwłaszcza w bardziej egzotycznych miejscach
    >

    A masz już tego elektryka?


  • 13. Data: 2023-01-14 21:33:14
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2023 o 17:29, nadir pisze:

    >> Pytaj e-hejterów o co gardłują.
    >> Zasięg jest ich podstawowym kryterium hejtu...
    >
    > Nie prawda, większość ludzi w tym kraju mieszka w blokach/mieszkaniach,
    > w których sobie elektryka nie doładują.

    To czyni z ciebie hejtera:P


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 14. Data: 2023-01-15 11:23:38
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100, m4rkiz

    > Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie zdecydował się na
    wymienne
    > baterie w autach (przynajmniej na taką skalę żebym coś o tym wiedział)

    A to, to co? ;P
    https://www.youtube.com/watch?v=uZkDKT5IK_Q

    Mają tego 700 w chinach. Ponoć większość chinoli preferuje dzierżawę i taką
    wymianę baterii ponad ładowanie. W EU to będzie głównie alternatywa dla
    handlowców, i tych elektrycznych malkontentów co muszą mieć, dwa razy w
    roku, "tankowanie" z postojem na 5 minut. Ot czas potrzebny żeby zdążyć
    dobiec do kibla, albo i nie. U niemca zaczynają budować bo się będzie
    NIO wbijać na rynek europejski.

    W Tesli już na początku pokazywali możliwość wymiany baterii:
    https://www.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg (dźwięk off, bo orgazmy lecą)
    ostatecznie poszli w SC. Ale brak równoległego rozwijania dzierżawy
    i wymiany baterii był wg mnie błędem za który Tesla beknie w przyszłości.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 15. Data: 2023-01-15 11:28:17
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Jan 2023 16:10:13 +0100, m4rkiz

    > jest to że rodzi to
    > olbrzymie problemy jeżeli chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność
    nieznanych
    > baterii, na etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    jest w
    > praktyce nie do powstrzymania). Jak się do tego doda komplikacje natury technicznej

    > (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które trzeba dobrze obudować, więc
    o
    > łatwym dostępie nie może być mowy), to mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce
    ruszać.

    Nie bardzo wiem o czym piszesz. Wymienia się cały pack, żadnych problemów
    tam nie ma, chyba że śruby źle się wkręcą i bateria wypadnie podczas jazdy,
    ale raz że śrub jest dużo i prawdopodobieństwo że nie wkręci się większość
    graniczy z cudem, zresztą to jest do zweryfikowania na etapie ich
    przykręcania. Styczniki to też żaden problem, o ile w ogóle tam są. Poza
    tym w takiej stacji wymiany baterii są one lepiej traktowane niż w
    samochodzie (sucho, ciepło, niewykluczone że, w zależności od gabarytów
    stacji i zapotrzebowania na wymianę, wolno ładowane).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 16. Data: 2023-01-15 12:58:14
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.01.2023 o 21:18, ii pisze:
    > A masz już tego elektryka?

    ja? nie

    zastanawiałem się intensywnie rok temu ale zostałem przy 5.7 z lpg

    następne podejście zrobię jeżeli cena lpg przestanie być przyzwoita, albo sytuacja z
    prądem się ustabilizuje, bo nie mam w zasadzie żadnego zapasu z fotowoltaiki

    no chyba że nie będę miał co z kasą zrobić, to wtedy dołożę z 15kWp i poszukam
    elektryka
    jeszcze raz


  • 17. Data: 2023-01-15 13:58:52
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Jan 2023 15:28:07 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-01-2023 o 14:59, m4rkiz pisze:
    >> W dniu 13.01.2023 o 20:31, Cavallino pisze:
    >>> Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    >>> miało spaść do 200.
    >>> Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...
    >>
    >> czemu?
    >
    > Pytaj e-hejterów o co gardłują.
    > Zasięg jest ich podstawowym kryterium hejtu...

    A sam ile juz elektrykow zmieniles i dlaczego?


    J.


  • 18. Data: 2023-01-15 14:15:23
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2023 o 13:58, J.F pisze:
    > On Sat, 14 Jan 2023 15:28:07 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 14-01-2023 o 14:59, m4rkiz pisze:
    >>> W dniu 13.01.2023 o 20:31, Cavallino pisze:
    >>>> Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    >>>> miało spaść do 200.
    >>>> Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...
    >>>
    >>> czemu?
    >>
    >> Pytaj e-hejterów o co gardłują.
    >> Zasięg jest ich podstawowym kryterium hejtu...
    >
    > A sam ile juz elektrykow zmieniles i dlaczego?

    Różnie.
    Głównie ze względu na ich braki, w tym zasięg też rzecz jasna.

    Dlatego pomysł powrotu to takiego sprzed 10 lat łatwo mogę z
    doświadczenia ocenić jako poroniony.
    400 km jest ok, 200 nie.


  • 19. Data: 2023-01-15 17:09:15
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2023 o 14:15, Cavallino pisze:

    > Dlatego pomysł powrotu to takiego sprzed 10 lat łatwo mogę z
    > doświadczenia ocenić jako poroniony.
    > 400 km jest ok, 200 nie.

    Nie bądź hejterm - najwyżej zjesz cztery obiady w drodze nad morze:P

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 20. Data: 2023-01-15 17:10:54
    Temat: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Jan 2023 17:09:15 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 15.01.2023 o 14:15, Cavallino pisze:
    >> Dlatego pomysł powrotu to takiego sprzed 10 lat łatwo mogę z
    >> doświadczenia ocenić jako poroniony.
    >> 400 km jest ok, 200 nie.
    >
    > Nie bądź hejterm - najwyżej zjesz cztery obiady w drodze nad morze:P

    On ma blisko - jeden wystarczy.
    Chyba, ze myslal o cieplym morzu :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: