eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach? › Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.1
    85.234.91.136!not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Date: Fri, 28 May 2021 09:27:35 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 28 May 2021 07:27:36 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.136"; logging-data="18568";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.0
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Mozilla-News-Host: news://news.chmurka.net:119
    X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694273
    [ ukryj nagłówki ]

    Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.

    "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
    tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle sprawności
    napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy optymistyczne
    założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny prąd, pochodzący
    np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby jądrowych lub z ogniw
    fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla. Jeśli chcemy wykorzystać go
    do ładowania auta elektrycznego zasilanego z wbudowanych baterii, to
    przy optymistycznych założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na
    straty sieci przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu
    zmiennego na stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie
    ładowania i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego
    silniku, uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia
    prądu), na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
    ekologiczny prąd.

    A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
    wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
    przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
    pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
    jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
    w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
    same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
    uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
    Słaby wynik!"

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: