  • 91. Data: 2021-12-09 14:45:52
    Temat: Re: Dokumenty z wskanowanymi podpisami
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 13:01:29 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    > Art. 78^1. § 1. Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej
    > wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i
    > opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
    >
    > § 2. Oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej jest równoważne
    > z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej
    > Czyli cos chyba twoi prawnicy przekombinowali.
    >
    > A jeszcze masz w KC "w postaci elektronicznej", tudziez skutki
    > niedochowania formy ... no i drobna nieokreslonosc, co to jest forma
    > pisemna - moge sie podpisac rysikiem na tableciku w dokumencie o

    należy przestac życ deluzjami

    =Dokumenty z wskanowanymi podpisami

    Jeżeli podpisy sa wskanowane, to nie są to żadne dokumenty, a graficzna modyfikacja
    plików tekstowych w formie graficznej wizualizacji
    Koniec kropka
    i temat zamknięty

    Plik tekstowy nie jest żadnym dokumentem bez certyfikacji
    I w internecie pojawia się certyfikacja typu:
    from
    date
    IP
    email address

    ale to nie jest certyfiukacja urzędowa i każdy użytkownik Linjiuxa może zmienić w
    takim pliku nadawcę, datę, adres IP, czyli może wszystko zmodyfikowac, także treść
    i z tego powodu to nie jest żaden dokumentr, a jedynie treść w formie elektronicznej

    Podpis cyfrowy i funkcja skrótu, pozwala zachować integralność tekstu i wszystkich
    identyfikujących tagów,
    bez autoryzowanego centrum certyfikacji, przechowującej kluczy, hash tagi, podpisy
    cyfrowe, to nadal nie ma znaczenia,
    bo po zmodyfikowaniu pliku, nadawca go podpisze nowym kluczem, nowym podpisem i znów
    integralnośc zmodyfikowanego tekstu zostanie potwierdzona.

    Kodeks Cywilny się do tego nie nadaje, bo jest zapóźniony w stosunku do technologii
    szyfrujących o 30 lat i opieranie się na KC, zawsze doprowadzi do problemów, strat,
    szkody i dlugotrwałych procesów sądowych.

    Jedynym kodeksem jest jurysprudencja, czyli obowiązujące orzecznictwo i analizy
    wyudanych wyuroków i zbadanie, kto przegrał, kiedy i dlaczego

    Prawo nie jest nauka ścisła a spoleczną i jeden sędzia wyda taki wyrok, według
    swojego uznania, a inny inny,. w podobnej sprawie, bo prawo opiera się na
    uznaniowości, a nie na technologiach

    Najważniejsza jest analiza ryzyka, czyli wysłanie kasy za towar przed jego
    oddebraniem to zawsze ryzyko utraty środków na 100%

  • 92. Data: 2021-12-09 15:01:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2021 o 12:24, Marek pisze:

> [...]
    > § 1. Do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza
    > złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go

    Tyle że totalnie nie o tym mówiliśmy, więc źle zadałeś pytanie.
    To że podpis kwalifikowany, jest obowiązujący, jest oczywiste chyba dla
    każdego.

    Pytanie co z podpisem elektronicznym który NIE JEST kwalifikowany, ale
    nadal jakieś tam częściowe kryteria spełnia - np. podpis epuap'em.

  • 93. Data: 2021-12-09 17:05:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Dec 2021 15:01:52 +0100, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Tyle że totalnie nie o tym mówiliśmy, więc źle zadałeś pytanie.

    Dlatego jest:
    § 2. Oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej jest
    równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej.

    Także każda wola wyrażona w sposób elektroniczny jest równoważna.

    --
    Marek

  • 94. Data: 2021-12-09 18:23:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 17:05:41 UTC+1, Marek wrote:
> [...]
    > równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej.
    > Także każda wola wyrażona w sposób elektroniczny jest równoważna.

    =Dlatego jest:
    § 2. Oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej jest
    równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej.

    Także każda wola wyrażona w sposób elektroniczny jest równoważna.

    To jest bełkot nauczkowoprawny

    Każda czynnośc wymaga jej udokumentowania dla wazności
    i po to wszystkie spamery handlowe, nagrywają wszystkie rozmowy telefoniczne, bo to
    jest dowód, z którego można wywodzić nieraz pewne prawa

    co to jest

    § 2. Oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej

    jak ma wyglądac formalnie ta forma elektronic zna, dla uzyskania rygoru wazności

    A to wymaga kodeksu cywilnego wykonawczego i orzecnictwa

    A na tym zna się jedynie Ziobro

  • 95. Data: 2021-12-09 20:16:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-12-2021 o 17:05, Marek pisze:

> [...]
    > równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej.
    >
    > Także każda wola wyrażona w sposób elektroniczny jest równoważna.

    To ta interpretacja prawników?

    Bo jak dla mnie ten paragraf odnosi się TYLKO do sytuacji opisanej w
    paragrafie pierwszym.
    W którym jest wyjaśnione, co to jest oświadczenie woli wyrażone w sposób
    elektroniczny.
    Katalog zamknięty.

    I nijak nie informuje że KAŻDE inne elektroniczne oświadczenie woli,
    nawet wyrażone niezgodnie z tym przepisem, rodzi jakiekolwiek skutki
    cywilne (na podstawie tego przepisu).

    Nie można ich osobno rozpatrywać.

  • 96. Data: 2021-12-10 00:27:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 20:16:35 UTC+1, Cavallino wrote:

> [...]
    >

    > I nijak nie informuje że KAŻDE inne elektroniczne oświadczenie woli,
    > nawet wyrażone niezgodnie z tym przepisem, rodzi jakiekolwiek skutki

    w biznesie opieramy się na kodeksie handlowym
    a nie cywilnym
    i nie na polskim, bo jest wzorowany na mimieckim,ale na brytyjskim , hamerykanskim,
    bo tam te problemy zostały ropzwiązane 30 lat temu i gdy zakladaliśmy korporacje w
    Hameryce to wszystkie sprawy były prowadzone przez internet i dokumentowane i
    rejestrowane, bo taka funkcjonalnośc oferowały systemy komunikacyjne
    czyli treśc + time stamp i from , to, adres IP , imię, nazwiskocały biznes by

    I rejestracja u sekretarza stanu tez zostala dokonana elektronicznie i była wazna,
    zarejestrowana i upubliczniona z publicznego rejestru

    Znajomy dawno temu zakladał na wyspach dziewiczych jednoosobowa spółke akcyjną
    i tam była jedynie skrytka w biurze dla korespondencji, a na wyspy przeciez nie
    pojechał, tylko znalazl raj podatkowy

    I tamtejsze biuro obsługiwało 100 takich spółek jednoczesnie

    Zatem w biznesie i badaniach operacyjnych, obowiązuje zasada Worst Case First, czyli
    All Risks Contained,
    czyli zawsze się zdarzy najgorszy, nieprzewidziany przypadek i należy z góry
    opracować procedure jego obslużenia.

    Bo biznes to nie religia i Bóg nic nie da, ani o nic nie zadba

    A po angielsku,
    pozostawić cos pod opieką boską
    oznacza,
    pozostawić bez nadzoru

    I jak jesteś pewny, że nie zachorujesz, to włąśnie zachorujesz
    Jak jestes pewny, że nie zaplacisz mandatu, to włąśnie zaplacisz

    I tak miliony zakażaja się koronawirusem i konczą życie pod respiratorem, bo byli
    przekonani, że to ich nie dotyczy, nie spotka, bo tak im się wysniło

  • 97. Data: 2021-12-10 11:26:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Dec 2021 20:16:34 +0100, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > To ta interpretacja prawników?

    Pokazałem im Twoje posty i przyznali Ci rację, kuźwa przez Ciebie
    muszę teraz podpisywać ręcznie :(

    --
    Marek

  • 98. Data: 2021-12-10 21:29:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 14:45, a a pisze:

> [...]
    > graficzna modyfikacja plików tekstowych w formie graficznej
    > wizualizacji Koniec kropka i temat zamknięty

    Też tak uważam.

> [...]
    > wszystko zmodyfikowac, także treść i z tego powodu to nie jest żaden
    > dokumentr, a jedynie treść w formie elektronicznej

    A tu się nie zgodzę. Co powiesz o technologii PGP, czy obecnie GPG?
    Spotkamy się, i dam Ci mój klucz publiczny. Mogę go wysłać w inny
    wiarygodny sposób.

> [...]
    > nadawca go podpisze nowym kluczem, nowym podpisem i znów
    > integralnośc zmodyfikowanego tekstu zostanie potwierdzona.

    Dokument pisany też może kilka razy podpisać z różną treścią.

> [...]
    >
    > Najważniejsza jest analiza ryzyka, czyli wysłanie kasy za towar
    > przed jego oddebraniem to zawsze ryzyko utraty środków na 100%

    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2021-12-10 22:23:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 December 2021 at 21:29:37 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    --A tu się nie zgodzę. Co powiesz o technologii PGP, czy obecnie GPG?
    Spotkamy się, i dam Ci mój klucz publiczny. Mogę go wysłać w inny

    30 lat temu to było modne
    Kevin Mitnick napisał w książce jak to omijał

    To podobnie jak bitkojnami
    Jedni kopią kopią kopią i bankrutuja na rachunkach za prąd a inni kopia innymi
    algorytmami, 100 razy szybciej i kupuja nowe samochody, domy

    Bo zawsze istnieja 2 różne światy i to wcale nie równolegle, ale rozdzielne

    I mieszkancy 1. świata żyja deluzjami, sprzedawanymi przez mieszkańców tego 2.świata

    A w tym 2.świecie obowiązują badania operacyjne
    i zasady
    Worst Case First
    All Risks Contained

    ale nie każdy ma wybór w jakim świecie się urodzi
    i w jakim mu pozostanie przeżyć

  • 100. Data: 2021-12-11 08:18:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Dec 2021 21:29:34 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > A tu się nie zgodzę. Co powiesz o technologii PGP, czy obecnie GPG?
    > Spotkamy się, i dam Ci mój klucz publiczny. Mogę go wysłać w inny
    > wiarygodny sposób.

    Po co dyskutujesz z idiotą?

    --
    Marek