  • 41. Data: 2020-10-27 10:26:25
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 15:36, Piotr Gałka pisze:

    > Miałem wpaść do najemców z aneksem. Zapytałem o kod do domofomu, bo po
    > roku mi się zapomniał, a oni, że nie korzystają z tego co im podałem
    > tylko ze standardowego pożarowego: 0000 działającego podobno wszędzie.

    Prawdopodobnie to jest kod administracyjny (dla sprzątaczek, ochrony,
    konserwatorów), który nigdy nie został ustawiony na normalny po
    przejęciu systemu od dewelopera.

    yabba

  • 42. Data: 2020-10-27 10:30:42
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 20:33, Grzegorz pisze:
    > a jak np. jest rozwiązana sprawa jeślinp. w takiej klatce mieszka osoba
    > niepełnosprawna która ma problem z wpisaniem kodu ?

    IMHO łatwiej jest wpisać kod niż otwierać drzwi kluczem.
    Nowe domofony mają otwieranie drzwi przy pomocy breloka/karty
    zbliżeniowej, więc tu jest już zupełnie łatwo obsłużyć domofon.

    Można też dołożyć pilota zdalnego sterowania, którym odblokowuje się
    drzwi. Wtedy nawet nie trzeba zbliżać się do klawiatury domofonu.

    yabba

  • 43. Data: 2020-10-27 10:42:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-10-2020 o 22:40, J.F. pisze:
> [...]
    skoro już szedłeś do nich z aneksem, to raczej było jasne, że będą w domu - a jak nie
    będą, to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?

    > Ostanio widzialem taki system.
    > 4 cyfrowy kod od razu otwiera brame, i to nie jest takie glupie, choc
    > bezpieczenstwo z tego takie sobie - zakladajac, ze tych kodow jest
    > tyle co mieszkan, to mozna poprobowac losowe kody.

    To jest bardzo głupie. Zwykle robi się to tak, że kod otwarcia drzwi to
    sekwencja:
    numer_mieszkania; kluczyk; kod_otwarcia_przypisany_do_tego_mieszkania

    Otworzenie bramy jest realizowane przez sekwencję:
    numer_mieszkania; kluczyk; kluczyk;
    kod_otwarcia_przypisany_do_tego_mieszkania

    > Ale jak przyjdzie gosc - koszmar. Bo mieszkan od 1A do nnC,
    > a na klawiaturce same cyfry. Instrukcji nie ma, trzeba wpisac kod
    > mieszkania - nie ten otwierajacy, tylko taki numer, co sie dopiero
    > tlumaczy na to przykladowe 13B. I to sie nawet gdzies na wyswietlaczu
    > pokazuje i mozna wybrac z listy - ale kompletnie niezrozumiale.

    Masz przykład źle dobranego systemu domofonowego do wymagań. Są domofony
    z klawiszami literowymi, gdzie łatwiej jest obsłużyć osiedla z literami
    w adresach.

    > A z innego podworka - dzwoni kurier i sie pyta, czy w domu jestem.
    > Nie ma - wiec trzeba go wpuscic do skrzynek ... wiec poznaje kod.
    > No chyba, ze nie , bo moje palce na pamiec stukaja, cyfr juz nie jetem
    > taki pewny ...

    Do części domofonów polskiej produkcji można już dołożyć bramkę GSM,
    która przekierowuje połączenie z domofonu na zdefiniowany numer telefonu
    mieszkańca. Można więc zdalnie wpuścić kuriera.
    Ma to też ujemne strony. Słyszałem o przypadku, że komornik nie chciał
    uwierzyć, że nikogo nie ma w domu i wyważył drzwi. :)

    yabba

  • 44. Data: 2020-10-27 10:55:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-26 o 22:47, PiteR pisze:

    > pierwsze co zrobiłem po odbiorze mieszkania to zepsułem dzwonek i
    > ściszyłem domofon.

    Pracujesz w domu czy już nie pracujesz?

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2020-10-27 13:53:20
    Od: yabba <...@...pl>

    > Ale jak to "nie mogą używać"?
    > Przycisk ma czytnik linii papilarnych czy co? ;> Normalnie iDomofon ;>

    Osoby niepożądane nie mogą używać tego przycisku, ponieważ on jest TYLKO
    dla listonosza, kuriera itp., a nie dla osób niepożądanych. Dla takich
    osób mógłby być następny przycisk "Persona non grata", który nie
    otwierałby drzwi. Wtedy osoby niepożądane miałyby swój przycisk, który
    mogłyby naciskać.

    ;)

    yabba

  • 46. Data: 2020-10-27 15:41:37
    Od: yabba <...@...pl>

  • 47. Data: 2020-10-27 18:00:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-26 o 22:40, J.F. pisze:
> [...]
    > Nie ma - wiec trzeba go wpuscic do skrzynek ... wiec poznaje kod.
    > No chyba, ze nie , bo moje palce na pamiec stukaja, cyfr juz nie jetem

    Ja tam wchodzę raz na rok. Nie mam takiej trwałej pamięci w palcach :)
    P.G.

  • 48. Data: 2020-10-27 18:05:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-26 o 22:43, PiteR pisze:
    > Podobno też nie można otworzyć drzwi bez wywołania.
    > Elektromagnes milczy.

    Taki nam założyli tu gdzie teraz jestem. Kurier dzwoni na telefon, że
    stoi przy domofonie i nie można mu otworzyć dopóki mu się nie powie co
    ma wcisnąć aby zadzwoniło.

    Dla mnie to jakiś inteligentny inaczej to wymyślał. Skąd się tacy ludzie
    biorą i jakim cudem ich dzieła w ogóle jakoś działają?
    P.G.

  • 49. Data: 2020-10-27 18:08:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 09:59, yabba pisze:

    > Są dostępne karty zapisywalne Unique i Mifare, którym możesz nadać
    > dowolny numer.

    Są też takie fajne co za każdym odczytem mają inny numer :)

  • 50. Data: 2020-10-27 18:23:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2020 12:16, Jacek R. wrote:
    > Raczej nikt poza ludźmi z branży lub majsterkowiczami z grupy nie
    > znajdzie zapału na takie akcje.
    > Dla przeciętnego Kowalskiego jest to nie osiągalne...

    Mam takie pudełczko. Ma dwa przyciski. Jeden R, drugi W. To tyle
    obsługi, potrafiłby to nawet poseł, wiec żul tym bardziej. Unique
    kopiuje z prędkoscią światła, co wykorzystuje w hotelach, gdzie nie mają
    pieniędzy na 2-gą kartę dla gościa.

    Co do mifare to trwa to troche dłużej[1] i też są stosowane pudełka, ale
    nie zanabyłem, bo droższe niż $5.

    [1] Coś tam trzeba rozkodować ale na szczęscie giganci security stosują
    zawsze ten sam klucz, domyślny, jak w Szwejku.