  • 11. Data: 2020-10-02 16:15:40
    Temat: Re: Jak zgłosić awarię do Orange
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-09-30 10:20, viktorius pisze:

    > Pogadaj z automatem o czym niestandardowym.
    > Ja np zgłaszałem że nie zestawia mi się na VDSLu warstwa druga OSI/ISO.
    > Synchro było, PPP nie. Nie używałem wyrazów "awaria", "usterka", "nie
    > działa", to nie wpasował mnie w żaden schemat i przełączył do człowieka.

    > Tak czy siak najpierw przyjedzie monter. Jak nie uda mi się połatać
    > kabla swoimi narzędziami, to zgłasza do swojej firmy, że potrzebny jest
    > cięższy sprzęt.

    Ponoć w środę przywrócili kabel. Internet u rodziców znajomej działał
    przez chwilę, potem zaczął czkać, przerywać i przestał. Dzisiaj też
    jeszcze nie działa. Znając życie to do następnego poniedziałku tego nie
    ogarną.

    > https://www.orange.pl/omnibook/uszkodzenia-infrastru
    ktury-technicznej-orange

    Jak się człowiek spieszy to nie natrafia na takie linki. Szczególnie,
    gdy przegląda się strony na telefonie i szuka sensownych rozwiązań.

    > Za dużo tam nie ma, albo infolinia, albo pocztą :(

    W obecnych czasach typowe dla korpo. Nikt nie dzwoni, nie zawraca głowy,
    nie wypytuje i nie odrywa od innych zajęć, bo przecież pracownik teraz
    ma być wielozadaniowy.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 12. Data: 2020-10-02 20:16:42
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Jest jakiś magiczny numer w Orange, gdzie zamiast automatu sztucznej
    > inteligencji siedzi automat białkowy, któremu da się zgłosić tego typu
    > awarie i uszkodzenia?

    Ja zamawiam pizze i Max rezygnuje szybko.

  • 13. Data: 2020-10-04 15:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-10-02 20:16, brum pisze:

    > Ja zamawiam pizze i Max rezygnuje szybko.

    Eee, no. To Chyba faktycznie dobra metoda. Dzięki :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2020-10-04 15:30:51
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-10-02 16:15, Krystek pisze:

> [...]
    > przez chwilę, potem zaczął czkać, przerywać i przestał. Dzisiaj też
    > jeszcze nie działa. Znając życie to do następnego poniedziałku tego nie

    Ciąg dalszy historii: technik-monter osobiście w domu rodziców znajomej
    pojawił się w piątek. Nic nie słyszał wcześniej o uszkodzeniu kabla na
    słupach. Rodzice znajomej go uświadomili i pokazali mu nawet miejsce,
    gdzie ten uszkodzony kabel smętnie zwisał przy ziemi. Technik coś
    pogrzebał na linii, pomierzył. Internet zaczął działać i tym samym
    również inne usługi, czyli przede wszystkim stacjonarny numer po VoIP.

    Ot, i taki to oto przepływ informacji w firmie na temat zgłoszeń. Można
    zgłaszać kilka razy różne sprawy, a i tak wizytujący specjalista wezwany
    do problemu nie będzie miał pojęcia o poprzednich.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2020-10-05 13:01:46
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-04 o 15:30, Krystek pisze:

> [...]
    > zgłaszać kilka razy różne sprawy, a i tak wizytujący specjalista wezwany
    > do problemu nie będzie miał pojęcia o poprzednich.

    Nie ma co ganić monterów za to, że powyżej nich jest bajzel.
    Oni idą do pracy, dostają od dyspozytora listę ustrek do naprawy. Jak
    coś "hot", to dyspozytor dowala im zadań przez komórkę czy tam tablet.

    To zawsze jest jakiś podwyk. Orange w latach 90tych "oddała" monterów do
    firm zewnętrznych. Często informacje, jakie do nich docierają są
    szczątkowe, albo ich nie ma w ogóle. Ile to ja się elaboratów napisałem
    ze szczegółami awarii, bo im sądziłem, że im więcej napiszę w
    zgłoszeniu, to będzie sprawniej zrobione. A potem jak się z takim
    monterem widziałem, to dostał adres, nr kontaktowy, godziny dostępności.
    Gdzieś "po drodze" reszta informacja traciła się bezpowrotnie.

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2020-10-05 13:45:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.10.2020 o 13:01, viktorius pisze:

> [...]
    > monterem widziałem, to dostał adres, nr kontaktowy, godziny dostępności.
    > Gdzieś "po drodze" reszta informacja traciła się bezpowrotnie.

    No przecież pisałem od razu. Nie ma sensu podawanie szczegółów, nigdy
    ich nie przekazują albo monter olewa.

    MJ

  • 17. Data: 2020-10-05 14:11:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-05 o 13:45, Michal Jankowski pisze:

    > No przecież pisałem od razu. Nie ma sensu podawanie szczegółów, nigdy
    > ich nie przekazują albo monter olewa.

    Widziałem zlecenie awarii u operatora alternatywnego, znam specyfikacje
    Modelu Wymiany Danych miedzy OA a Orange Hurt. Jest tam w obiekcie
    FAULT-SERVICE pole Opis, typu CHAR_1024. W to pole jest wpisywana
    notatka (np. mój "elaborat" wklejony z maila, krótka notatka konsultanta
    z infolinii, itp.). Cały obiekt FAULT-SERVICE jest wysyłany do Orange.
    Nie wiem jak to się "mieli" w Orange, ale widziałem drugi koniec tej
    ścieżki, telefon montera i ekran jego dyspozytora. Tam tego opisu nie
    uświadczysz. Dlatego Będę bronić montera. On, nie ma co olać, bo
    musiałby olać numer kontaktowy albo adres usługi.

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2020-10-05 23:28:55
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 28.09.2020 o 17:10, Krystek pisze:
> [...]
    > przygniótł ją prawie do ziemi. Łączności brak. Starsi ludzie nie mają
    > pochowanych umów i zapisanych numerów klienta itp.

    nr telefonu znają? PESEL swój nieobcym im jest?

> [...]
    > awarię numeru, ale połączyć się z operatorem i powiedzieć, że drzewo w
    > miejscowości zmasakrowało linię już się nie dało.

    Szczegół niewart uwagi.

    > Jest jakiś magiczny numer w Orange, gdzie zamiast automatu sztucznej
    > inteligencji siedzi automat białkowy, któremu da się zgłosić tego typu
    > awarie i uszkodzenia?

    510100100. Da się.

  • 19. Data: 2020-10-06 00:35:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-10-05 23:28, Smok Eustachy pisze:

    > nr telefonu znają? PESEL swój nieobcym im jest?

    Oczywiście, znają. Pod warunkiem, że odbierze człowiek, nie automat.
    Automat pod 510 100 100 zarejestrował zgłoszenie po numerze ich telefonu
    na linii. Tyle dobrego.

    > i nie mogli zgłosić
    >
    > Szczegół niewart uwagi.

    Może tak, może nie. Co innego info o tym, że pod furtką leży drzewo
    przygniatające kabel, a co innego, że linia mi w mieszkaniu nie działa,
    tzn. nie mam Internetu ("Eeee, pewnie im się router zawiesił albo linia
    nie synchronizuje z centralą").

    > 510100100. Da się.

    Da się pod warunkiem, że od razu zgłosi się człowiekowi poważne
    uszkodzenie. Zgłaszających było (ponoć) kilku z tej ulicy, a i tak
    ciuciubabka trwała prawie tydzień, zanim naprawili.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 20. Data: 2020-10-06 00:40:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-10-05 13:01, viktorius pisze:

    > Nie ma co ganić monterów za to, że powyżej nich jest bajzel.
    > Oni idą do pracy, dostają od dyspozytora listę ustrek do naprawy. Jak
    > coś "hot", to dyspozytor dowala im zadań przez komórkę czy tam tablet.

    Monterów nikt nie ganił. Powiedzieli mu tylko jakie było pierwotne
    zgłoszenie i co było przyczyną niedziałania linii, Internetu i rzecz
    jasna numeru na VoIP.

> [...]
    > monterem widziałem, to dostał adres, nr kontaktowy, godziny dostępności.
    > Gdzieś "po drodze" reszta informacja traciła się bezpowrotnie.

    Nie wiem z kim teraz ma Orange umowy podpisane na likwidację awarii
    abonenckich, ale w Podlaskiem - jak i chyba w całej Polsce - dla Orange
    pracowały TP Teltech - <https://www.tpteltech.pl/>, jak i ELMO -
    <http://www.elmo.com.pl/> Na ich samochodach widziałem doczepione
    plakietki Serwis Orange.

    K.