  • 71. Data: 2020-10-27 15:32:16
    Temat: Re: Martwię się
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 14:20:44 UTC+1 K napisał(a):

    > To czy auto jest sprawne stwierdza diagnosta na przegladzie, a nie ty.
    > Tak jak zdatnosc dzwigu/windy do uzycia potwierdza UDT, a nie Rysiek z
    > Andrzejem, ktorzy to montowali.
    Jak to ja nie określam stanu technicznego a robi to diagnosta. Daj przykład zdarzenia
    że za niesprawność pojazdu, wykryta w czasie kontroli na drodze, mandat dostał
    diagnosta a nie kierujący.

  • 72. Data: 2020-10-27 15:41:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > To czy auto jest sprawne stwierdza diagnosta na przegladzie, a nie ty.
    > Tak jak zdatnosc dzwigu/windy do uzycia potwierdza UDT, a nie Rysiek z
    Inspektor z UDT dopuszczając do ruchu windę stwierdza że będzie sprawna do następnego
    badania. Podobnie elektryk z uprawnieniami do pomiarów w instalacjach w których jest
    obowiązek cyklicznego badania stanu technicznego wystawia dopuszczenie do użytkowania
    na czas jaki uzna za stosowny ale nie dłuższy wynikający z innych przepisów. Prościej
    to jak normalnie na jakąś instalacje mógłby dać termin następnego badania za dwa lata
    ale coś mu nie pasuje to da na trzy miesiące. I on odpowiada że przez trzy miesiące
    instalacja będzie bezpieczna. Rozumiesz różnice pomiędzy UDT a przeglądem. Inspektor
    UDT gwarantuje że winda będzie bezpieczna do następnego badania a diagnosta stwierdza
    że samochód był bezpieczny do momentu badania. Jedno to czas przyszły a drugie
    przeszły.

  • 73. Data: 2020-10-27 15:53:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 14:32, Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak to ja nie określam stanu technicznego a robi to diagnosta. Daj przykład
    zdarzenia że za niesprawność pojazdu, wykryta w czasie kontroli na drodze, mandat
    dostał diagnosta a nie kierujący.

    To w takim razie zrob sobie pieczatke z ziemniaka i podbijaj nia DR co
    roku. Mozesz nawet rozszerzyc dzialanosc na windy/dzwigi i swiadczyc
    uslugi znajomym i rodzinie. Nie widze problemu. W przypadku kolizji czy
    wypadku ubezpieczyciel nie moze nawet wystapic do ciebie z regresem.
    Przynajmniej tak twierdzi Liwiusz.

  • 74. Data: 2020-10-27 15:55:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 14:41, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    a diagnosta stwierdza że samochód był bezpieczny do momentu badania. Jedno to czas

    Ale to jest w dalszym ciagu inspektor z uprawnieniami, a nie Zenek z
    internetu z piaczatka z ziemniaka ;)

  • 75. Data: 2020-10-27 15:57:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 14:23, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dlaczego z góry zakładasz że można mieć niesprawne hamulce bo auto nie ma
    przeglądu? Akurat hamulce to taki element samochodu że ma się go sprawnego dla
    własnego bezpieczeństwa. Takie mam hobby że hamulce mam zawsze sprawne z ręcznym
    włącznie. Reprezentujesz poziom logiki z Misia " a jak by tam wasze dziecko
    przechodziło przez jezdnię, sprawdzić czy nie ksiądz". Przegląd w dzisiejszej formie
    nic nie daje, ma jedynie służyć zaciskaniu obroży na szyi. Za sprawność pojazdu
    odpowiada ten co nim aktualnie jedzie a nie diagnosta.

    Z jednej strony buntownik z Ciebie Zenku, a z drugiej jednak nie masz
    nic przeciwko zeby cie wladza ruchala za twoje wlasne pieniadze.

  • 76. Data: 2020-10-27 17:26:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie potrzeba zadnego algorytmu.
    > Szacunki na ten temat sa ogolnodostepne i wielokrotnie powtarzane.

    Jeśli znasz wszystkie dane, to sobie oblicz
    ile samochodów jeździ bez badań.

  • 77. Data: 2020-10-27 17:56:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 26.10.2020 21:59 you wrote:

> [...]
    > moze zdarzaja sie tacy ale czy jest ich wielu? W koncu kwota
    > niewielka a ewentualne konsekwencje moga byc ogromne. Masz jakies
    Dzisiaj trafiłem na artykuł, w którym pisali że 25% :-O
    --
    Pete

  • 78. Data: 2020-10-27 17:58:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 15:57:06 UTC+1 K napisał(a):
> [...]
    > >
    > Z jednej strony buntownik z Ciebie Zenku, a z drugiej jednak nie masz
    > nic przeciwko zeby cie wladza ruchala za twoje wlasne pieniadze.
    A może mój bunt polega na tym że chcę żeby za najmniejsze moje pieniądze władza mnie
    ruchała. Zaproponowałem rozwiązanie problemu karnej z gruntu krzywdzącej opłaty za
    przegląd. Dlaczego nikt nie pociągnął tematu i nie napisał że założy konto na
    pejsbuku bo tam jest duży dostęp do ludzi. Dlaczego ktoś inny nie zaproponował że
    weźmie udział w tworzeniu wzorcowego pisma. A ktoś jeszcze inny że założy stronę żeby
    chcący wziąć udział w akcji mogli ściągnąć tekst? Uciążliwość zaproponowanego
    protestu mała. Na pocztę trzeba iść i wysłać list polecony. Protest bezpieczny bo
    nikt nie dostanie guma od niebieskich. Nie ma blokowania dróg i można bezproblemowo
    jeździć. Nikt nie nazwie ,tak jak wczoraj jakis chuj z PiSu prawie nazwał,
    protestujące kobiety warcholami. Były tutaj głosy że właściciele stacji tym kręcą.
    Czy zadzwonił ktoś na stację żeby się umówić i nie przyjechać? Oczywiście że nie.
    Zmasowana akcja na stację diagnostyczne natychmiast by spowodowała że jeśli chcą
    podwójnej opłaty to by zaczęli naciskać żeby nic nie zmieniać. A jeśli nie biorą
    udziału w lobbowaniu to stanęli by po stronie kierowców z powodu jw. Doskonały sposób
    nacisku na władze zaproponowałem. Inicjatorzy po rozpoczęciu akcji się wycofują,
    akcja przebiega sama. Władza nie ma się z kim dogadać, zastraszyć itp. Jednym listem
    poleconym można to zrobić. A i tak nikomu się nie chce. A dlaczego się nie chce? Bo
    naród tutaj wspaniały tylko ludzie chuja warci.

  • 79. Data: 2020-10-27 18:25:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/10/2020 16:58, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    poleconym można to zrobić. A i tak nikomu się nie chce. A dlaczego się nie chce? Bo
    naród tutaj wspaniały tylko ludzie chuja warci.

    Ale jaki problem Zenku chcesz tak na prawde rozwiazac?
    Badania techniczne samochodow sa standardem w calym cywilizowanym
    swiecie i sa obowiazkowe. Jesli ktos autem nie jezdzi ale chce je miec
    to niech je wyrejestruje. Jesli jezdzi bez przegladu to powinien sie
    liczyc z tym, ze w przypadku kolizji pokrywa wszystkie koszta z tym
    zwiazane otrzymujac dodatkowo mandat, natomiast w przypadku kontroli
    powinien kontynuowac dalsza podroz na lawecie. Zgadzam sie natomiast, ze
    karanie podwojna czy potrojna stawka za wykonanie badania po terminie
    mija sie z celem i pisanie listu do ustawodawcy niczego tutaj nie zmieni
    bo ustawodawca ma w dupie swojego pracodawce czyli lud. Protest w
    postaci nieprzyjezdzania na umowione badanie tez ma sie nijak bo watpie
    aby karanie za brak przegladu wykonanego w terminie to byla inicjatywa
    diagnostow. Ludzie chuja warci bo sie skurwili za programy plus glosujac
    na Pieniadze i Seks, a pozniej jeszcze raz ze strachu przed ich utrata.
    Ludzie chuja warci bo nie chodza na wybory zeby to zmienic. Ludzie chuja
    warci ida do polityki i od ponad 30 lat trzeba wybierac tych najmniej
    chujowych.

  • 80. Data: 2020-10-27 18:33:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 14:20, K pisze:

    > To czy auto jest sprawne stwierdza diagnosta na przegladzie, a nie ty.
    > Tak jak zdatnosc dzwigu/windy do uzycia potwierdza UDT, a nie Rysiek z
    > Andrzejem, ktorzy to montowali.

    Dźwig czy winda to urządzenie dozorowe i nie mieszaj ich do
    stemplowania przez diagnostę.

    Stan jaki opisujesz wykluczałby sytuację gdy mamy sprawne
    auto ale nie ma w dowodzie pieczątki diagnosty.
    Nie możesz mówić, że jak nie ma pieczątki, to jest niesprawne.
    Jest sprawne, tylko nie ma pieczątki.