eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.net
    cologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pe
    er02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <0...@g...com>
    <s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Sun, 14 Feb 2021 00:11:23 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 210213-4, 13.02.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 33
    Message-ID: <60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1613257903 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 513 178.37.120.103:50093
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2999
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761774
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.02.2021 o 23:35, Desoft pisze:
    >
    >>> Szukam informacji jak wyglada napiecie na klemach akumulatora w
    >>> zaleznosci od temperatury i stopnia naladowania.
    >>
    >> Jakoś pewnie wygląda, ale jakie to ma znaczenie bez obciążenia
    >> akumulatora? Ciebie interesuje to, czy jego wydolność prądowa
    >> wystarcza do spełnienia założonej funkcji, tj. rozruchu pojazdu. Nie
    >> sądzę, by istnała prosta zależność prądu od napięcia. W pełni
    >> naładowany akumulator 1Ah będzie miał to samo napięcie, co akumulator
    >> 120Ah, a prąd da znacznie mniejszy.
    >
    > Jedynie słuszną metodą jest pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora,
    > co bezpośrednio przekłada się na prąd rozruchu.
    > I są takie mierniki.
    > Można domowym sposobem zrobić pomiar napięcia najlepiej dźwiękowy.
    > Jeżeli podczas odpalania napięcie spadnie za dużo, to zacznie piszczeć.
    > Ustawienie progu zadziałania, to moment kiedy zacząć się bać.
    >
    Moim miernikiem jest rozrusznik :] Nie muszę nawet otwierać maski a
    zwyczajnie mam pamięć słuchową i usłyszę czy zdycha czy ładnie kręci.
    Nie ma to przełożenia w sumie na zużycie akumulatora bo muszę jeszcze
    pamiętać czy przez 4 dni jeździłem po mleko i czy było -20C co
    przełozyło się na 4 krotne dojenie akumulatora w zimnym oleju i 5 minut
    ładowania (jazdy), no dobra, do domu też musiałem wrócić. Wtedy jest
    konsternacja, czy jest niedoładowany czy zdycha? Najlepiej go naładować
    a jak się powtórzy tak ze 3x to na śmietnik, co wyżej opisałem :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
    (coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: