eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • Data: 2021-02-14 09:06:07
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: Desoft <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dokładnie tak

    > Ten moj stary mial 11.3V w lato. W zime mial 10.8V I jeszcze krecil. Wylozyl sie po
    dwu dniach stania od momentu ladowania i przy -26C.

    Jak to zmierzyłeś?
    Zaraz po naładowaniu? bez obciążenia?

    > Odpowiedz na moje pytanie jest prosta:
    > Jest/nie ma zaleznosci miedzy napieciem w niskich temperaturach a stanem
    akumulatora.

    SEM czy napięcia?
    Jeżeli SEM, to odpowiedź jest nie ma zależności.
    Jeżeli napięcia, to pod jakim obciążeniem?

    Z mojego doświadczenia:
    Samochód sam jest w stanie naładować sobie akumulator - nie ma potrzeby
    doładowywania prostownikiem. Pomijam oczywiście sytuacje kiedy został
    rozładowany poprzez pozostawione światła itp.

    Jeżeli jest zimno, to więcej daje ogrzanie akumulatora niż jego
    ładowanie. Akumulator który jeszcze kręcił latem, zimą przestał, ale
    kręcił bez problemów kiedy na noc zabierałem go do domu.

    --
    Desoft