    From: trybun <L...@j...cb>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: BCD i UEFI
    Date: Sat, 13 Nov 2021 11:04:06 +0100

    W dniu 11.11.2021 o 18:55, PiteR pisze:
    > in <news:smij8u$nj9$2@gioia.aioe.org>

    > a nie można mieć po prostu dwóch dysków i przełączać ich w biosie?
    > mnie chciałoby się przełączać żeby tylko nie zrezygnować z gpt w 8.1
    >
    > Option 1: Disable UEFI and Secure Boot
    > Most PCs and laptops currently shipping with and using the UEFI
    > firmware and bootloader can be configured to disable UEFI entirely and
    > instead revert to "legacy" MBR boot mode. Two separate steps are often
    > required to fully achieve this; we have documented both with visual
    > guides and sample images taken from the more-common UEFI configuration
> [...]

    Możliwe że jest taka opcja, jednak przecie nie będę stawał na uszach aby
    to osiągnąć,. Chciałem wykorzystać BCD, nie daje się to przełożyłem dysk
    z powrotem do starego kompa i Win XP czeka na uruchomienie w razie
    potrzeby. Być może gdy się trochę zaznajomię z UEFI i jego możliwościami
    do sprawy XP na nowym kompie powrócę.