  • Data: 2022-08-03 11:51:04
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 02 Aug 2022 23:33:17 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak masz pojemność w układzie, a zawsze masz, to wyobrażam sobie po
    > zmianie polaryzacji najpierw będzie rozładowanie a potem naładowanie z
    > przeciwną polaryzacją.

    ogolnie racja, ale pojemnosci sa malutkie.
    W porzadnym elektrolizerze, z elektrodami w m^2, moze wieksze.

    > Jeśli taka pojemność to np. na zawilgoconych
    > kablach, to będzie to szybki proces? W sumie nie wiem, ale wyobrażam
    > sobie, że może nie być taki szybki jeśli wiąże się np. z orientacją
    > jakiś dipoli.

    Woda ma dosc wysoką przenikalnosc elekryczną, ok 80, no ale
    to kable musialyby byc mokre, a nie "zawilgocone".
    No i taki kabel, to juz pewnie izolacji nie ma, chyba, ze jest drut,
    izolacja, a woda to miedzy izololacjami.

    Co do predkosci wody to nie wiem.
    W kuchence mikrofalowej ponoc istotna, ale tam 2.4GHz.

    > W sensie heterofazowego wydzielania? Raczej wolno lub w ogóle. W sensie
    > procesów elektrochemicznych, pewnie szybko. Ale też zależy od
    > konkretnych reakcji.

    Zwykłe 50Hz ma półokres 10ms.
    I co - przez te 10ms napiecia jednobiegunowego nic sie nie wydzieli?

    Troche wątpie ...

    J.