  • Data: 2021-08-17 13:36:21
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2021 o 22:11, WM pisze:
    > Elektryfikowano 600 wsi, ale dużo więcej ich spalono w pacyfikacjach.

    Ale ja nie neguję, że oni niszczyli nasz kraj. Natomiast w interesie
    Niemców było, by tu coś produkować, co im było przydatne w walce. Jeśli
    elektryfikacja mogła zwiększyć wydajność, to ją prowadzono - zwłaszcza,
    że mieli niemal darmową siłę roboczą.

    Po za tym zaangażowanie do niewolniczej pracy nie mieli czasu na
    psocenie okupantowi. To też nie było bez znaczenia. Stąd niespecjalnie
    mnie dziwi, ze to robiono.

    Zamknięto szkolnictwo poza nielicznymi szkołami przeznaczonymi dla
    dzieci z grup przeznaczonych do germanizacji.

    --
    Robert Tomasik