  • Data: 2021-08-17 16:56:52
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Palili te wiochy, które sprzyjały partyzantom. Myśmy całe Bieszczady
    > wyludnili akcją Wisła, by nie sprzyjały Banderowcom.

    Przesiedlenie " akcja Wisła" to jednak co innego niż pacyfikacja i
    eksterminacja.

    > Swoje powody mieli.

    > No oczywiście masz rację. Ale to trochę co innego, niż mordowanie ludzi.

    Okupant prowadził celową antypolską politykę.

    https://twojahistoria.pl/2019/05/30/jak-nazistowska-
    propaganda-przedstawiala-polakow-zbadano-materialy-s
    zkoleniowe-niemieckiej-policji-w-generalnym-gubernat
    orstwie/

    ,,Treści przekazywane w szkoleniu światopoglądowym współgrały z linią
    propagandy niemieckiej i przyczyniały się do dehumanizacji Polaków w
    oczach funkcjonariuszy Orpo". Okazało się to szkodliwe tym bardziej, że
    dla tego negatywnego obrazu nie było żadnej alternatywy.
    W efekcie nawet ,,zwykli" policjanci, w innych warunkach pozbawieni
    zbrodniczych skłonności, często działali z niepotrzebnym okrucieństwem.

    WM