  • Data: 2021-08-17 20:14:03
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-08-17 o 17:24, J.F pisze:

    > Pacyfikacja jak sama nazwa wskazuje - to nie eksterminacja.
    > A "palenie wioski" to tez nie eksteminacja.

    "Niemcy prowadzili wojnę totalną obliczoną nie tylko na wyzyskanie
    zasobów okupowanego obszaru, ale dążono też do zdławienia wszelkich
    przejawów życia narodowego i depopulacji podbitej ludności. Dlatego też
    okres II wojny światowej dla polskiej wsi był czasem gwałtownych wstrząsów."

    https://martyrologiawsipolskich.pl/mws/edukacja/baza
    -wi/53971,Pacyfikacje-i-eksterminacja-wsi-polskiej-n
    a-terenie-Generalnego-Gubernatorstwa.html

    > Zreszta po co palic, jesli zywnosc okupantowi potrzebna ...

    > Niemcow bym podejrzewal, ze chca osadzic bauera z wygodami,
    > albo po prostu wyrownuja standard "rdzennie niemieckiej" wioski.

    propaganda-przedstawiala-polakow-zbadano-materialy-s
    zkoleniowe-niemieckiej-policji-w-generalnym-gubernat
    orstwie/

    > Bo tu byl teren dla niemieckich osadnikow ... dalszej przyszlosci.
    >
    > Poza tym ... czyz nie mial racji?
    >
    > "To nie jest otwarta walka z honorowym, umundurowanym przeciwnikiem,
    > lecz niszczenie zdemoralizowanego podziemia broniącego się wszelkimi
    > dostępnymi zbrodniczymi środkami bandytów i skrytobójców, którzy nie
    > cofną się przed popełnieniem żadnej zbrodni wobec swoich rodaków i
    > współplemieńców, jeśli przynieść mogą jakiekolwiek korzyści."
    >
    > Dla nas - patriotyczna partyzantka, dla Niemcow, jacys skrytobojcy,
    > ktorzy w dzien beda grzecznie potakiwac, a w nocy zastrzela.

    To była typowa czarna propaganda, mająca zdyskredytować AK , jako
    rzekomych bezmyślnych bandytów.

    Partyzanci byli w Armii Krajowej, kierowanej przez rząd emigracyjny.
    Były sądy, które wydawały wyroki na bandytów, zdrajców i szmalcowników.

    WM