  • Data: 2021-08-17 16:00:54
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Aug 2021 13:36:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale ja nie neguję, że oni niszczyli nasz kraj. Natomiast w interesie
    > Niemców było, by tu coś produkować, co im było przydatne w walce.

    Bylismy krajem glownie rolniczym, zywnosc Niemcom tez przydatna.
    Ale palenie wiosek troche temu przeczy.
    Chyba ze ... ziemie marne, a robotnicy przydadza sie gdzie indziej :-)

    > Jeśli
    > elektryfikacja mogła zwiększyć wydajność, to ją prowadzono - zwłaszcza,
    > że mieli niemal darmową siłę roboczą.

    Na wsiach to troche watpliwe to zwiekszenie wydajnosci.
    Trzeba by jakis PGR zrobic, a co najmniej bauera postawic, zeby go
    odciazyc chocby w młóceniu. Ale zniwa trwaja krotko.

    > Po za tym zaangażowanie do niewolniczej pracy nie mieli czasu na
    > psocenie okupantowi. To też nie było bez znaczenia. Stąd niespecjalnie
    > mnie dziwi, ze to robiono.

    Ale tu masz wiecej czynnikow:
    -wywozono z dala od domu ... no i juz trudniej psocic,
    -kraj, ktory potrzebuje duzo zolnierzy - nie ma ludzi do pracy,

    J.