  • Data: 2021-08-18 14:22:01
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Aug 2021 05:00:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    według różnych szacunków w szczycie prawie 400 tysięcy. AL według niepotwierdzonych
    informacji w szczycie 30 tysięcy a według potwierdzonych pomiędzy 3 a 5 tysięcy.

    > Były ale obydwa ugrupowania w czasie wojny nie były prosowieckie jak
    > AL. BCh dogadały się z komunistami po wojnie.

    A czasem w czasie,
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Republika_Pi%C5%84czow
    ska_(1944)

    > Nie mnie oceniać ich
    > decyzje. Jeśli dopisać żołnierzy NSZ i BCh do AK to wychodziła duża
    > armia.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bataliony_Ch%C5%82opsk
    ie#Rozmowy_scaleniowe_z_Armi%C4%85_Krajow%C4%85

    "Natomiast AK zarzucano że jest powiązana z sanacją, lansuje pański
    styl bycia, pogardza środowiskiem chłopskim i reprezentuje program
    polityczny obcy interesom wsi. W rezultacie scalenie nie zostało
    zakończone[11]. Z liczących około 112 000 ludzi oddziałów taktycznych
    BCh tylko około 40 000 weszło w skład AK, reszta zachowała
    samodzielność"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowe_Si%C5%82y_Zbr
    ojne#Rozmowy_scaleniowe_z_Armi%C4%85_Krajow%C4%85_i_
    roz%C5%82am_w_Narodowych_Si%C5%82ach_Zbrojnych

    > Podstawówka do której chodziłem miała imię Franciszka Zubrzyckiego.
    > Nie muszę chyba tłumaczyć i objaśniać jakie wypracowania na jego
    > temat musiałem pisać. I nagle po latach mogłem przeczytać że
    > https://ipn.gov.pl/pl/upamietnianie/dekomunizacja/zm
    iany-nazw-ulic/nazwy-ulic/nazwy-do-zmiany/39928,ul-M
    alego-Franka.html
    > Polecam przeczytać artykuł z linku. Okazał się pospolitym bandziorem
    > co ze swoim "oddziałem" napadł na leśniczego żeby ukraść mu
    > pieniądze i dubeltówkę. Żenada.

    Bron partyzantom potrzebna, a pieniadze ... sluzbowe?

    > Smaczku dodaje że była to
    > jednorazowa akcja po której "grupa bojowa" przestała istnieć.

    W wyniku potyczki z Niemcami.

    > Co
    > nie znaczy że legenda małego franka przestała istnieć. Pamiętam że
    > szkole wbijano nam do głów że jego oddział partyzancki został
    > otoczony i ratował się ucieczką na drugą stronę rzeki. I że go w
    > tej rzece zastrzelili. A w realu niemcy zabili go na dworcu
    > kolejowym.

    Oprocz propagandy, to byc moze nie wiedziano wtedy jak to bylo
    dokladnie.

    J.