  • Data: 2023-09-07 16:39:10
    Temat: Re: Przekładnia koronowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Sep 2023 11:21:00 -0700 (PDT), WM wrote:
> [...]
    dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
    zabawkami powaznych zastosowań.

    > Zależy jakie kto ma zabawki.
    > Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
    > https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
    40

    Ciekawostka. Ale:

    Po pierwsze - zauważ ze predkosci obu osi za zazwyczaj w miare rowne.
    Czyli ta przekladnia prawie nie pracuje :-)

    Po drugie - ma dzielic moment róznie. Stąd oba koła koronowe maja inne
    srednice (2:50), i inną ilość zębów. I stykają sie z satelitami tylko
    na cześci ich szerokości.

    Konstrukcja zębów tych koronek musi być ciekawa ...

    gears/

    Wady niech napiszą :-)

    J.