  • 21. Data: 2021-02-14 00:16:05
    Temat: Re: Regulator mocy fazowy, czy grupowy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 14 lutego 2021 o 00:05:06 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):

    > Sobie *również*, a komuś mogę potencjalnie zaszkodzić znacznie bardziej.
    > Podłączam walizeczkę do kontaktu i się po pewnym czasie w okolicy robi
    > ciemno. Przyjeżdża Pogotowie Energetyczne, wymienia co trzeba, odjeżdża
    > i znów się robi ciemno. Żadnych iskier, żadnych zwarć: magia. A mnie tam
    > i tak dawno nie ma.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr
    Uważam że rozwiązanie bez sensu. Sens ma działający energy saver, nawet jak by był
    wielkości walizki.

  • 22. Data: 2021-02-14 00:16:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak chcesz zrobić składowa stała od strony gniazdka?

    W podejściu prymitywnym szeregową diodą, w docelowym impulsowym źródłem
    prądowym. W jednym półcyklu będę sobie energię z sieci pobierał do
    baterii kondensatorów, w drugim w nią wpuszczał z tej baterii, tak
    sterując kluczami, by mi netto wyszło DC. Przecież to jest zwykła moc
    bierna, tylko kształt dobieram maksymalnie złośliwie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2021-02-14 11:36:30
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 13.02.2021 o 23:43, Desoft pisze:

    > Dobrze rozumuję?
    > Zniknąłęś prostowniki jednopołówkowe?
    > Nie spotkałem się z problemem obciążania transformatora prostownikiem
    > jednopołówkowym - oczywiście sprawność jest mała, ale nic nie dymi...

    Proponuję proste doświadczenie. Transformator obciążony diodą z
    szeregowym opornikiem. Prąd powinien być bliski prądowi znamionowemu
    transformatora. Oglądasz przebiegi prądu na uzwojeniu wtórnym i na
    uzwojeniu pierwotnym. Pięknie widać problem, choć niektórzy na tej
    grupie w to nie wierzą ;-)

    P.P.

  • 24. Data: 2021-02-14 11:51:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2021 21:57:18 +0100, Piotr Wyderski
    > znaczenie. Tylko włączaj na pełne cykle, by wyzerować składową
    > stałą,

    Chyba współcześnie trudno jest wyłączyć SSR w połowie cyklu....

    --
    Marek

  • 25. Data: 2021-02-14 12:18:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 14.02.2021 o 11:36, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > transformatora. Oglądasz przebiegi prądu na uzwojeniu wtórnym i na
    > uzwojeniu pierwotnym. Pięknie widać problem, choć niektórzy na tej

    Tu jest wynik doświadczenia:

    https://i.imgur.com/dRpBHab.jpg

    Żółty to prąd na wtórnym, zielony na pierwotnym. Jak wytłumaczysz pobór
    prądu w półokresie, gdy transformator nie jest obciążony?

    P.P.

  • 26. Data: 2021-02-14 12:46:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Chyba współcześnie trudno jest wyłączyć SSR w połowie cyklu....

    Cykl składa się z dwóch półcykli, oddzielonych przejściem przez zero.
    Nawet triak się wtedy wyłączy. SSR oparty na MOSFETach możesz sobie
    włączać i wyłączać gdzie tylko chcesz. Reverse phase control się
    przecież tak robi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2021-02-14 22:57:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2021 12:46:24 +0100, Piotr Wyderski
    > Cykl składa się z dwóch półcykli, oddzielonych przejściem przez
    > zero.

    No mnie zawsze uczono, że w tym przypadku cykl to połowa okresu. Jak
    wyłączyć SSR w połowie cyklu czyli przed przejściem przez zero?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2021-02-15 00:50:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > No mnie zawsze uczono, że w tym przypadku cykl to połowa okresu. Jak
    > wyłączyć SSR w połowie cyklu czyli przed przejściem przez zero?

    To dość dziwnie uczono, bo cykl to pełny okres. Nawet kiedyś mierzono
    częstotliwość np. w megacyklach, a nie megahercach, bez podwajania.
    Cieszę się, że twój problem został rozwiązany.

    Piotr

  • 29. Data: 2021-02-15 10:48:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Elektronicznemu jeden pies, a mechanicznemu to trudno zgadnąć. Starsze
    > modele przy obciążeniu nieliniowym potrafiły kręcić w niewłaściwą
    > (zdaniem elektrowni) stronę. Potem pododawali jakieś zapadki.

    Mechaniczne nie naliczały składowej stałej.

    --
    Młody lew został przywieziony do ZOO i umieszczony w klatce obok
    starego lwa. Przyszedł dozorca i staremu lwu rzucił ogromny kawał mięsa,

  • 30. Data: 2021-02-15 15:45:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2021 09:48:20 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Mechaniczne nie naliczały składowej stałej.

    A elektroniczne zawyżają wskazania nawet o 600%:

    https://youtu.be/NhaNibNfOwk

    --
    Marek