  • Data: 2019-09-21 23:42:56
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-21 o 10:56, heby pisze:

    > Przez debilne decyzje Commodore:
    >
    > a) brak tybu chunky pixel. Spowodował śmierć w momencie rozwoju gier
    > 2.5D. Był planowany ale został wyniesiony do osobnego scalaka którego
    > nie montowano w A1200. Game Over.
    >
    > b) Brak slotów na pamieć w A1200. Ludzie analizujący schematy twierdzą
    > że to był jeden trywialny scalak wiecej + gniazdo na simma. Efektem
    > czego 2MB w A1200 stało się główny powodem kłopotów na rynku
    > profesjonalnym. Rozbudowa wymagała zakupu kart wielokrotnie droższych
    > niż simm. Również absurdalny był brak RTC.

> [...]

    Ale to był komputer do zabawy, układy graficzne pochodziły z projektu
    konsoli do gier. I przez większość użytkowników był traktowany jak konsola.
    Do A500 dokupowali joya i modulator bo jakaś dupa wołowa zaoszczędziła
    na wyjściu wideo. Potem producenci gier jeszcze wymusili dokupywanie
    dodatkowego pół megabajta pamięci. Niektórzy dokupowali jeszcze
    zewnętrznego flopa, nie był specjalnie użyteczny (poza kopiowaniem gier)
    ale był tani i stwarzał wrażenie że posiadacz jest profesjonalistą.
    Jak (w czasach A500) słyszeli że jest do tego HD to nie wierzyli.
    "Zalety" A1200 wymieniłeś sam. Dziewięćdziesiąt kilka procent miało
    tylko joystik bo modulator już był w obudowie a 2MB Chipu do
    gier odpalanych z flopa wystarczało. Nawet spadła popularność
    drugiej stacji dysku bo już tak ładnie nie dało się jej położyć
    na obudowie nad wewnętrzną.
    A potem większość zgrabnie zamieniła Amigę na PSXa, lepsze gry były.
    :-)
    Owszem byli tacy co i dysk do A1200 wkładali, dokupowali Fast i
    karty turbo ale to było kilka procent ogółu.

    Do pracy też to się z marszu nie nadawało.
    Jak miałem A500 to z zazdrością patrzyłem na monitor monochromatyczny
    do ST (640x400) do Amigi takich nie było, do pluskwy dawało się
    podpiąć monochromatyczny VGA (640x480) ale chodziło to straszliwie
    wolno. Do A1200 można było i kolorowy ale prędkość wyświetlania
    strony była jaka była.