  • Data: 2019-09-22 14:36:59
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2019 14:07, RadoslawF wrote:
    > Profesjonalizm oznacza świetne i szybkie wykonanie dobrze płatnej
    > pracy a nie brak gier.

    Sugerujesz że Ci z 5-10-15 byli mało profesjonali bo jeszcze nie
    pracowali? A może Ci co ich nie było stać na PC ale za to potrafili
    pisać w asm na 68k to też nieprofesjonalni? Co to w ogóle znaczy być
    profesjonalnym? Dużo zarabiać? ROFL.

    > Już na XT z herkulesem mieli sterowniki

    Sterowniki pod jaki system?

    > pozwalające na uruchamianie gier wymagającej kolorowego monitora.

    Interesujące, czy aby masz na myśli jakiś system operacyjny na PC? W
    okolicy 91 roku? Chyba nie chcesz abym umarł ze śmiechu jak powiesz DOS?

    > W momencie przejścia zainteresowań graczy w gry 3d nowe pecety
    > okazały się lepsze od starych konsol i starych komputerów.

    Tak, miały większą wydajność. I scalaki z konsol. Co czyni je
    automatycznie komputerami do gier w/g niejakiego Radosława z F.

    > Amiga? No pecet to to niestety nie był.

    Nie, dzisiejszy pecet ma scalaki do gier.

    > Brak było wymiennych elementów i kart na dodatkowe rozszerzenia.

    Zgadza się. Ale w peceta w '96 roku wkładano "scalaki z konsol do
    grania" blittery do kopiowania ekranu i, łomatko, nawet jakieś
    nieporofesjonalne duszki. Aż strach pomyśleś że wkładano też jednostki
    teskturujące w 3D które powodowały siwienie programistów COBOLa
    odbierając im cała profesjonalność latami wypracowaną garniturami. To
    był już do gier czy nie?

    Chwile moment, przed chwilą twierdziłeś że Amiga to tylko do gier. To
    teraz już nie do gier?

    > to jakiś rozbudowany system musieli dołożyć. Nasze szczęście
    > że dołożyli najlepszy jaki w tych czasach istniał.

    Myślę że tu nie ma szczęscia. Raczej ktoś miał wizonerstwo. Tylko 10 lat
    za wcześnie.

    > Pecet nie jest zaprojektowany na scalakach z konsol.

    Nie? Serio? Nie? Masz w podstawowy CPU wsadzone GPU, z, uwaga, grafiką
    3D skierowaną do gracza.

    Tak tak, zapomniałem że to przecięz do profesjonalych CADów jest, źli
    ludzie używają tego do grania, ale to DO CADOW JEST. Do CADÓW. TAK, DO
    CADÓW.

    > Dzisiaj to raczej konsole są na scalakach z popularnych kart
    > czy płyt do PC.

    Pacz Pan, jaka ironia losu. Żeby z tego profesjonalnego Peceta konsole
    robić, kto to widział.

    > Na PC sporo ludzi miało te komputery w pracy i używało do pracy.
    > Amigę dziewięćdziesiąt kilka procent używało jak konsoli do gier.

    Czyli mnie więcej taka proporcja jak PC w latach 95+?

    > To odepnij ze złącza karty GFX podepnij do wyjścia RGB uruchom
    > Productivity i porównaj prędkość wyświetlania z kości Amigi z prędkością
    > wyświetlania kart GFX. Nawet Amigowych. Jest różnica?

    Jest. To są lata 90. Taka sama prędkość wyświetlania nikomu nie
    przeszkadzała na Makach, proponuje oberzeć jak składali teksty na
    Makach. Odrysowanie ekranu jakieś 5 sekund. Taka prędkość ram, co robić.

    > To na nią narzekam.
    Każdy narzekał. Wsadź jakieś GUI do CGA lub Herculesa i porównaj.
    Myślisz że te 8 a czasem w porywach 16 bitów w ISA było jakieś mocniejsze?

    > A porównywanie prędkości wyświetlania i tworzenia obrazu Amigi z PC
    > to nie najlepszy pomysł. O ile PC kulał na scrollingu to Amiga
    > kulała na 3D. Remisem bym tego nie nazwał.

    No wiadomo, w końcu w profesjonalnej pracy liczy się 3D a nie scrolling.

    > Nie używaj nie będzie bolało.

    Ale ja tylko współczuje.