    From: pioruns <w...@w...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ryzen 7 1700 maks temperatura
    Date: Fri, 16 Oct 2020 13:07:40 +0100

    On 16/10/2020 13:00, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    -temperature-20-degree-c-reporting-offset.html

    > Ale to jest temperatura bieząca a ja mówię o maksymalnej. Mam rozumiec,
    > że niektórzy podają 75C z ofsetem?

    Heh, no tak, mój błąd! Powinienem na przykładzie temp. max. to opisać.
    Ale temp. max. ma taki sam offet jak temperatura aktualna.

    > Swoją drogą seria FX nie informowała o temperaturze, ale był to ofset
    > właśnie od T maks. Czy oni nie mogą się zdecydować na coś normalnego,
    > albo przynajmniej być konsekwentni?

    > Sprawdzam Asusowym do overclocking (AI Suite 3, płyta Prime X370-PRO, R7
    > 1700 pro). Wydaje się podawać poprawnie. Tylko właśnie nie wiem jaki
    > maks. Automatyczna optymalizacja doszła do 79C przy zabawie z zegarem i
    > napięciami, więc w sumie wydaje się to wskazywać na 75C. Tylko, że to
    > jest MZ temperatura rzeczywistą, więc dlaczego AMD podaje 95C?

    Moja interpretacja: (zgaduję)
    Jak czytasz bezpośrednio z płyty głównej/BIOSu, to masz np. temperaturę
    aktualną 60C zamiast 40C, a maksymalną 95C zamiast 75C. Dystans do
    maksymalnej masz ten sam, co jakbyś użył narzędzia, które pokazuje 40C
    aktualną i 75C maksymalną (czyli prawdziwe temperatury fizyczne).

    Też mi się wydaje, że temp. max tych procesorów to 75C czyli (95C prosto
    z BIOSu).

    Odpal kompa z zimnego to się dowiesz co ten AI Suite 3 pokazuje tak
    naprawdę.

    Wydaje mi się, że cały ten cyrk jest zrobiony po to, aby ludziom się nie
    paliły procki, procek który mówi, że jest 20C gorętszy niż jest w
    rzeczywistości włączy sobie throttling szybciej i się nie zniszczy.

    --
    pozdrawiam, pioruns