  • 421. Data: 2011-05-26 16:13:00
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:unnst6l0pp913v9blrd9p5u6c5nofrc8rb@4ax.com...
    Thu, 26 May 2011 16:04:09 +0200, w
    <4dde5dd8$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

  • 422. Data: 2011-05-26 16:16:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie łżyj tak bezczelnie, bo cytat był i każdy może sobie przeczytać to,
    > czego Ty nie rozumiesz.

    >To dobrze, że nigdy nie miałeś wątpliwości kto w przytoczonych tu sprawach
    >(włącznie z tą na którą się powołujesz) został uznany winnego za
    >spowodowanie
    >wypadku

    Z tego co tu pisano to obaj, z tego co zacytowałem na pewno skręcający (o
    innych w artykule nie było wspomniane).
    Przykro mi jeśli tego nie jesteś w stanie pojąć.

  • 423. Data: 2011-05-26 16:21:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 16:05:15 +0200, w
    <4dde5e1a$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Thu, 26 May 2011 15:46:27 +0200, w
    > <4dde59b3$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > No i odpowiada.
    > A w jakiej części, to jest sprawa na zupełnie inną dyskusję, zwłaszcza że
    > mocno zależy od jednostkowego przypadku.

    >Dyskutować to możesz ze sobą, w postanowieniu masz wyraźnie napisane.
    >Nie widzę, by był tym skręcający.

    ROTFL !!!
    Masz jakiś interes w tym żeby się błaźnić?

    >Możesz pokazać gdzie sąd określa w jakim
    >(jakimkolwiek?) stopniu?

    Oczywiście:

    "Sąd Rejonowy w K., w wyroku z dnia 26 czerwca 2008 r., uznał oskarżonego
    Janusza P. za winnego tego, że w dniu 11 maja 2006 r. w R., na skrzyżowaniu
    drogi krajowej nr 25 z drogą prowadzącą do miejscowości G., nieumyślnie
    naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu lądowym w ten sposób, że kierując
    samochodem osobowym Fiat 126p, nie zachował należytej ostrożności podczas
    wykonywania manewru skrętu w lewo oraz zastosował niewłaściwą technikę
    wykonania tego manewru przez to, że zjechał od prawej krawędzi jezdni
    bezpośrednio pod nadjeżdżający z tyłu samochód Peugeot kierowany przez
    Ireneusza P., czym doprowadził do zderzenia z tym pojazdem"

    I następne:

    "Wyrok ten uprawomocnił się w pierwszej instancji wobec niezaskarżenia przez
    żadną ze stron."

    oraz

    "Uznając, że podniesione w kasacji zarzuty są niezasadne, Sąd Najwyższy
    orzekł jak w części wstępnej. "

    Czegoś jeszcze nie rozumiesz?

    Czy może sformułowanie "został uznany za winnego ..... doprowadził do
    zderzenia z tym pojazdem" przekracza Twoje zdolności percepcyjne?

  • 424. Data: 2011-05-26 16:37:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 15:50:41 +0200, w
    <4dde5ab0$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > I spowodowanie uszkodzeń ciała.
    > Kogoś w samochodzie któremu zajechał drogę.

    Co piłeś? Obrażenia spowodował _swojej_ pasażerce.

    > Jak Ty nie rozumiesz co czytasz, to jest Twój problem.

    Mówisz? :)))

    > Czyli został uznany za CONAJMNIEJ współwinnego wypadku.

    Wcześniej, tj. w dniu 21 maja 2008 r., Sąd Rejonowy w K. wyrokiem w
    innej sprawie (...) uznał Ireneusza P. za winnego umyślnego naruszenia za-
    sad bezpieczeństwa w ruchu lądowym, polegającego na prowadzeniu pojaz-
    du z niedozwoloną prędkością oraz wyprzedzaniu w miejscu, gdzie było to
    zabronione, ***czym spowodował on opisany wyżej wypadek***, i skazał go za to
    za przestępstwo z art. 177 § 1 k.k.

    Jeżeli dalej nie ogarniasz, to wygwiazdkowałem ci fragment, który czytaj do
    skutku (yyy, nie za dużo wymagam?).

  • 425. Data: 2011-05-26 16:44:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 16:21:04 +0200, w
    <4dde61cf$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Czy może sformułowanie "został uznany za winnego ..... doprowadził do
    > zderzenia z tym pojazdem" przekracza Twoje zdolności percepcyjne?

    Bo odróżniam odpowiedzialność od winy. Przykładowo jeżeli będziesz chodził bez
    kasku po budowie, to jeżeli wylądujesz po uderzeniu cegłą w szpitalu ty
    będziesz za to odpowiedzialny (współodpowiedzialny), ale nie będziesz winny.
    Ale oczywiście twoje zdolności percepcyjne nie są w stanie tego pojąć.

  • 426. Data: 2011-05-26 18:58:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości news:

    >Jeżeli dalej nie ogarniasz,

    Nie - to Ty nie ogarniasz.
    Jeśli dwóch kierujących zostało skazanych za ten sam wypadek, to znaczy że
    obaj byli winni.

  • 427. Data: 2011-05-26 18:59:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Czy może sformułowanie "został uznany za winnego ..... doprowadził do
    > zderzenia z tym pojazdem" przekracza Twoje zdolności percepcyjne?

    ROTFL !!!!
    Znaczy winny nie jest winny, czy co usiłujesz twierdzić?

  • 428. Data: 2011-05-26 21:29:43
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Długo jeszcze będziesz trollować na ten temat?

    BTW muszę chyba pogadać z kimś, czy szerzenie tego rodzaju
    debilstw w internecie nie może być podstawą do zainteresowania się
    dramatyczną niewiedzą ich autora nt elementarnych zasad ruchu
    drogowego.
    Szkoda byłoby nie wykorzystać takiego zapału z korzyścią dla
    wszystkich.

    W przyszłym tygodniu chyba zadzwonię do jakiegoś kolegi i zapytam
    o to. ;)

    --
    CB

  • 429. Data: 2011-05-26 21:46:41
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-05-25 10:23, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście, tego nikt nie neguje.
    > Ale nie to było przyczyną wypadku.
    Ale przyczyna wypadku nie decyduje o winie.
    Gosc wyprzedzal a kierunkowskaz _byl_ wlaczony, wiec to jego zle
    wykonany manewr ostatecznie spowodowal wypadek. No chyba, ze celowo
    wjechal w samochod widzac go.

    Nie zastosowal sie do przepisow wczesniej przytoczonych dotyczacych
    wyprzedzania. Zasadniczo ten, ktory zlamie przepis pierwszy (i bedzie to
    tak razace zlamanie przepisow jak tutaj) bedzie winny, bo jak to w
    logice bywa z falszu wynika cokolwiek - tak wiec z pierwszego zlamania
    przepisu tez wynika cokolwiek i dalsze dociekanie jest pozbawione sensu.

    A swoja droga nie wyobrazam sobie orzeczenia winy kierujacej pojazdem w
    tym wypadku. Byloby to jawne przyzwolenie na szarzowanie po drogach bez
    rezpektowania przepisow. Bo sa przepisy, ktorych lamanie trzeba
    traktowac bezwzglenie oraz te, ktore mozna troche nagiac. Wyprzedzanie
    na skrzyzowaniu bez widocznosci i pewnie znacznie przekraczajac predkosc
    jest razacym naruszeniem trzech bardzo powazanych przepisow stanowiacych
    o bezpieczenstwie na drogach oraz regulujacych zachowania kierujacych. I
    jak ktos tu wczesniej pisal - ciezko (jest to niemozliwe) przy w kazdej
    chwili zakladac, ze inni uzytkownicy drogi w tak razacy sposob naruszaja
    przepisy.

    Pozdr
    mk4

  • 430. Data: 2011-05-26 21:52:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
    > Ale przyczyna wypadku nie decyduje o winie.

    Owszem.
    Winni byli oboje.

    > Gosc wyprzedzal a kierunkowskaz _byl_ wlaczony, wiec to jego zle wykonany
    > manewr ostatecznie spowodowal wypadek.

    Nie - on jechał prosto, gdyby nie skręcający wbrew przepisom, pojechałby
    dalej.

> [...]
    > bywa z falszu wynika cokolwiek - tak wiec z pierwszego zlamania przepisu
    > tez wynika cokolwiek i dalsze dociekanie jest pozbawione sensu.

    Coś w ten deseń.
    Czyli jeśli wyprzedzać zaczął jako pierwszy, to winna skręcająca.

    > A swoja droga nie wyobrazam sobie orzeczenia winy kierujacej pojazdem w
    > tym wypadku.

    A ja sobie nie wyobrażam uniewinnienia.

    >Byloby to jawne przyzwolenie na szarzowanie po drogach bez rezpektowania
    >przepisow.

    Lepsze to niż jawne zezwolenie na jeżdżenie po drogach ludziom, którzy nigdy
    nie powinni mieć prawa jazdy.
    Melepety do PKS !!!!

    >Bo sa przepisy, ktorych lamanie trzeba traktowac bezwzglenie oraz te, ktore
    >mozna troche nagiac.

    Dokładnie.
    Przy wyprzedzaniu się nagina, obowiązek patrzenia w lusterka, czy nie
    wymuszania pierwszeństwa, MUSI być przestrzegany bezwzględnie.