eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianowe drogi › Re: nowe drogi
  • X-Received: by 2002:aed:27d9:: with SMTP id m25mr1347672qtg.85.1632217592284; Tue, 21
    Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:aed:27d9:: with SMTP id m25mr1347672qtg.85.1632217592284; Tue, 21
    Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news.uzoreto.co
    m!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlne
    d.com!news.xlned.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-medi
    a.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.goo
    glegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.230;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 89.206.43.230
    References: <1...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: nowe drogi
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 21 Sep 2021 09:46:32 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3849
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46119
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, 21 September 2021 at 07:42:24 UTC+2, J.F wrote:
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dro
    ga-s7-nowa-technologia-betonowa-na-budowie/wr5w59t
    >
    > "Nowa nawierzchnia o zbrojeniu ciągłym nie ma dylatacji poprzecznych,
    > co powoduje poprawę komfortu jazdy. Odkształcenia termiczne
    > występujące w płytach nawierzchni betonowej są przenoszone przez
    > zbrojenie podłużne. "
    >
    > Hm - to zbrojenie to z wlokna szklanego?
    > Bo stal sie przeciez rozszerza termicznie ... choc na kolei ostatnio
    > jakby mniej dokuczliwe ...

    Szyna się rozszrza jak ma gdzie. A jak nie ma gdzie, bo nie ma przerw, wszędzie jest
    jakaś następna szyna dospawana bez luzu, to generuje wewnętrzne naprężenie. Jak ktoś
    nie umi danej szyny zaprojektować to mu może się wyboczyć, znaczy jak ma
    wystarczającą swobodę wygiąć się na bok, to się wygnie. W takiej Korei szyny są
    przyśrubowane do podkładów, ale te podkłady nie leżą swobodnie na tłuczniu, tylko są
    mocowane do betonowego fundamentu. I słońce niech sobie smaży, nic się nie wygina.

    No więc gdzie ma się w bok wygiąć pręt zbrojeniowy zalany grubą warstwą betonu?
    Wzdłużnie też się nie wyślizgnie, bo go ktoś zawczasu sprytnie użebrował. Nic tylko w
    stresie (ściskającym) żyć mu pozostanie. Ja tu widzę inne pytanie: Jeśli cały ten
    żelbet jest po to żeby naprężenia ściskające przenosił beton, a rozciągające
    przenosiła stal, to takie przęsło mostu w upalny dzień, kiedy stal się chce
    rozszerzyć a beton nie chce, znaczy w stali jest naprężenie ściskające a w betonie
    rozciągaające- no więc ta belka chyba trochę słabsza jest w upał, bo stal zamiast
    ciągnąc, to pcha i betonowi łatwiej jest pęknąć. Pal sześć prefabrykowaną belkę
    wyprodukowaną z rygorami naciągania tych prętów zanim beton stwardnieje. A taka droga
    lana na glebę, bez tam żadnych naciągów? Nic się nie da nadrobić, osłabi się na
    słońcu. Jest tu jeszcze jakiś budowlaniec kumający jak działa zbrojenie betonu w
    gorący dzień? Jak oni zbudowali te wieżowce w Emiratach czy tam innych Malezjach?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: