    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Sep 2021 09:10:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: nowe drogi
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 15:19:57 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Korea nie jest najlepszym przykładem na bycie "Emiratami czy tam inną
    > Malezją" -- a tych krajów dotyczyło pytanie.
    > Ciepły. Ciepło właściwe ma duże, a wznosi się takie budynki bardzo
    > szybko, z dodatkami powodującymi wiązanie w kilka godzin. (Nie że się
    > na tym jakoś szczególnie znam, ale mam miłego sąsiada, speca od takich
    > preparatów, jak już przy płocie o czymś gwarzymy, to prędzej o tych
    > jego betonach, bo on moją dziedzinę ogarnia słabo).

    Ja nie mam sąsiadów z którymi dam radę się dogadać, ale mieszkam w Gwangpyeong dong,
    dość intensywnie budującej się dzielnicy. W telefonie mam kamerkę termowizyjną, więc
    przyglądam się czasem jak taki budynek wygląda w podczerwieni. Nie mogą go za szybko
    betonować, bo niższe piętra muszą wytrzymać ciężar betonu lanego wyżej, trzeba dać im
    ileś czasu żeby stwardniały. Kilka najwyższych pięter jest ogaconych izolującymi
    plandekami, tam jest ciepło, nawet kiepska kamerka widzi to z daleka. Betoniarki
    przyjeżdżają zawsze tego samego dnia w tygodniu, pompuje się ileś tam betonu w
    szalunki na samej górze, zdjęte 7 pięter niżej. 50-piętrowy blok betonują parę
    miesięcy, takie super szybkie to nie jest. Tylko najwyższych parę pięter jest
    ciepłych, reszta zdąży wystygnąć.