    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: nowe drogi
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 18:17:58 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    ga-s7-nowa-technologia-betonowa-na-budowie/wr5w59t

    > [...]
    > a beton sie nie rozszerza?
    > Szczeliny dylatacyjne na betonowych drogach robia.

    A może to nie są szczeliny dylatacyjne, tylko szalunki, bo nie dałoby się
    jednocześnie betonu przygotować na całą drogę i go na raz wylać. Gdzieś trzeba
    skończyć i trochę roboty zostawić sobie na później.

    > Moze i masz racje ... co do mostu, ale jak jest 10km jezdni, to sie
    > przeciez beton nie rozszerzy, bo na koncach kolejne km drogi.

    Nie chodzi o rozszerzalność samego betonu tylko o różnicę między rozszerzalnością
    betonu i stali. Znaczy tak do końca to ja nie wiem o co chodzi, bo to Ty zacząłeś.

    > Pewnie normalnie - zalali betonem zbrojenie w szalunku i tyle.
    > O ile to konstrukcja zelbetowa, a nie stalowa.

    Nie mają swojej stali, trzeba wieźć co najmniej z Indii. Kamienia portlandzkiego też
    nie mają, ale piasek mają. Chociaż też jakiś nie teges do betonu...

    > W Malezji bywa zimno?

    Przy tankowcu LNG trochę jest zimno. A poza tym wszędzie gorąc.

    > Bo w Emiratach to ponoc noce zimne, ale wiezowiec przeciez ogrzewany

    No a droga, most itd ogrzewane nie są. Raz zimne, raz ciepłe, mało tego: rano
    zimniejsze w środku, a cieplejsze na powierzchni, a wieczorem wręcz przeciwnie.