-
X-Received: by 2002:ac8:725a:: with SMTP id l26mr29152074qtp.307.1632244422642; Tue,
21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:ac8:725a:: with SMTP id l26mr29152074qtp.307.1632244422642; Tue,
21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.iad!feed-me.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postne
ws.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 21 Sep 2021 10:13:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1vkbmxgpsdt0o$.1pqbp97xdbmna$.dlg@40tude.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=89.206.43.230;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.206.43.230
References: <1...@4...net>
<a...@g...com>
<1vkbmxgpsdt0o$.1pqbp97xdbmna$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: nowe drogi
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 21 Sep 2021 17:13:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4230
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46125
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, 21 September 2021 at 18:17:58 UTC+2, J.F wrote:
> On Tue, 21 Sep 2021 02:46:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
> > On Tuesday, 21 September 2021 at 07:42:24 UTC+2, J.F wrote:
> >> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dro
ga-s7-nowa-technologia-betonowa-na-budowie/wr5w59t
> >>
> [...]
> > No więc gdzie ma się w bok wygiąć pręt zbrojeniowy zalany grubą
> > warstwą betonu? Wzdłużnie też się nie wyślizgnie, bo go ktoś
> > zawczasu sprytnie użebrował. Nic tylko w stresie (ściskającym) żyć
> > mu pozostanie. Ja tu widzę inne pytanie: Jeśli cały ten żelbet jest
> > po to żeby naprężenia ściskające przenosił beton, a rozciągające
> > przenosiła stal, to takie przęsło mostu w upalny dzień, kiedy stal
> > się chce rozszerzyć a beton nie chce, znaczy w stali jest
> > naprężenie ściskające a w betonie rozciągaające- no więc ta belka
> > chyba trochę słabsza jest w upał,
> a beton sie nie rozszerza?
> Szczeliny dylatacyjne na betonowych drogach robia.
A może to nie są szczeliny dylatacyjne, tylko szalunki, bo nie dałoby się
jednocześnie betonu przygotować na całą drogę i go na raz wylać. Gdzieś trzeba
skończyć i trochę roboty zostawić sobie na później.
>
> Moze i masz racje ... co do mostu, ale jak jest 10km jezdni, to sie
> przeciez beton nie rozszerzy, bo na koncach kolejne km drogi.
Nie chodzi o rozszerzalność samego betonu tylko o różnicę między rozszerzalnością
betonu i stali. Znaczy tak do końca to ja nie wiem o co chodzi, bo to Ty zacząłeś.
> > Nic się nie da nadrobić, osłabi się na słońcu. Jest tu jeszcze
> > jakiś budowlaniec kumający jak działa zbrojenie betonu w gorący
> > dzień? Jak oni zbudowali te wieżowce w Emiratach czy tam innych
> > Malezjach?
> Pewnie normalnie - zalali betonem zbrojenie w szalunku i tyle.
> O ile to konstrukcja zelbetowa, a nie stalowa.
Nie mają swojej stali, trzeba wieźć co najmniej z Indii. Kamienia portlandzkiego też
nie mają, ale piasek mają. Chociaż też jakiś nie teges do betonu...
>
> W Malezji bywa zimno?
Przy tankowcu LNG trochę jest zimno. A poza tym wszędzie gorąc.
> Bo w Emiratach to ponoc noce zimne, ale wiezowiec przeciez ogrzewany
No a droga, most itd ogrzewane nie są. Raz zimne, raz ciepłe, mało tego: rano
zimniejsze w środku, a cieplejsze na powierzchni, a wieczorem wręcz przeciwnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.21 19:46 J.F
- 21.09.21 20:02 Konrad Anikiel
- 21.09.21 20:18 Jarosław Sokołowski
- 21.09.21 20:20 J.F
- 21.09.21 22:32 J.F
- 21.09.21 23:21 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 02:22 Marcin Debowski
- 22.09.21 07:21 J.F
- 22.09.21 09:41 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 10:30 J.F.
- 22.09.21 10:57 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 14:39 WM
- 22.09.21 15:08 Jarosław Sokołowski
- 22.09.21 15:17 J.F.
- 22.09.21 15:22 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
- Re: Download Solution Manual Fundamentals of Renewable Energy Processes (3rd Ed., Aldo da Rosa)
Najnowsze wątki
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=