eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 210

  • 31. Data: 2022-11-29 07:29:27
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 25.11.2022 o 13:42, Myjk pisze:
    > Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty
    >
    >> a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
    >> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
    >> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
    >
    > Bo kłerwa! czas ładowania kłerwa!, zasięg 2000km na ładowaniu kłerwa! musi
    > być, bez szczania, jedzenia kłerwa! i odpoczywania kłerwa! ;P
    >
    Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 32. Data: 2022-11-29 07:42:19
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 25.11.2022 o 19:25, Janusz pisze:
    > W dniu 2022-11-25 o 18:32, LordBluzg(R)?? pisze:
    >> Specjalny zespół zainstaluje zbiornik, dodatkowe akumulatory i ogniwo
    >> paliwowe
    > Kopiowałem tu niedawno porównanie z rynku USA gdzie wodór jest dostępny
    > i ten do ogniw jest najdroższy i kompletnie nieopłacalny w stosunku do
    > zwykłych elektryków o spalinowych już nie mówiąc. Czyli będzie jak z
    > Mirajem, jest ale nikt tego nie kupuje i szybko sie to nie zmieni.
    >
    To się zaczyna zmieniać dzięki nowym technologiom.
    Oglądałem niedawno dokument z Japonii, a teraz też widzę dzieje się coś w US
    https://www.energy.gov/ne/articles/4-nuclear-power-p
    lants-gearing-clean-hydrogen-production

    W skrócie dość tanie bez emisyjne wysokotemperaturowe otrzymywanie
    wodoru z wykorzystania ciepła z reaktorów jądrowych.
    Japończycy robią to jeszcze lepiej z użyciem reaktorów VHTR (chłodzone
    gazem):
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sulfur%E2%80%93iodine_
    cycle

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 33. Data: 2022-11-29 08:19:02
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 07:29, Mirek Ptak pisze:
    > W dniu 25.11.2022 o 13:42, Myjk pisze:
    >> Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty


    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*)

    Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
    I że w tym celu coś ktoś pisze?

    pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...


  • 34. Data: 2022-11-29 08:24:59
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 08:19, Cavallino pisze:
    >> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by
    >> optymalne do przekonania *mnie*)
    >
    > Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
    > I że w tym celu coś ktoś pisze?

    Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał a co Ty wyciąłeś?
    >
    >  pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    >> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    >> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
    >
    > Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...

    No ja nie mam problemu ani z bateriami ani tym bardziej z dieslami :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 35. Data: 2022-11-29 08:39:52
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 08:24, Mirek Ptak pisze:

    >>>700-800 było by
    >>> optymalne do przekonania *mnie*)
    >>
    >> Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
    >> I że w tym celu coś ktoś pisze?
    >
    > Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał

    O Tobie?
    Jakoś nie zauważyłem.

    >>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
    >>
    >> Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
    >
    > No ja nie mam problemu

    Powyżej twierdzisz że masz.
    I jakbyś nie miał, to byś ich nie wymyślał przecież....

    Musisz się zdecydować....


  • 36. Data: 2022-11-29 09:22:47
    Temat: Re: Wodor
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 07:29:27 +0100, Mirek Ptak

    > Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    Nie będzie trwało 2-3 minuty, podobnie jak aktualnie tankowanie benzyniaka
    wcale tyle nie trwa. Ale już wymiana baterii w takim NIO dla przykładu się
    zamyka AFAIR w 5 minutach czyli tyle ile ja zazwyczaj spędzam na stacji ze
    spaliniakiem (łącznie ze zjazdem z trasy, umyciem szyb/lamp, poczekaniem aż
    ktoś zamówi i odbierze parówkę, w tym niewykluczone ja, szczocha walnę
    itp.).

    Zresztą jak już wielokrotnie pisałem, BEV traci na ładowarkach (sprawdzić
    jednak czy ładowanie nie odbywa się w domu, bo ja na ładowarce publicznej
    ani razu czasu nie zmarnowałem, CHYBA że i tak musiałem czekać np. na córkę
    pod jakąś halą treningową/pokazową, ładuję się tylko i wyłącznie w domu, bo
    nie mam potrzeby w trasie a i w domu jest oczywiście najtaniej) ale
    oszczędza czas choćby na wizytach w serwisie olejowym (w tym dojazd do
    serwisu, oczekiwanie, w zasadzie jest to połowa albo i cały dzień
    zmarnowany). Mój Outlander serwisu systemu EV przez 7 lat nie wymagał
    wcale, na serwisie ICE spędziłem w sumie kilkadziesiąt godzin w tym czasie
    i wydałem na ten serwis kupę kasy. Normalnie po obecnych 175 tys. km
    przelecianych to już 4 komplet klocków by leciał (statystyka z mojego kloca
    w wersji spalinowej) i niewykluczone że tarcze już byłyby zgruzowane --
    tymczasem ja mam oryginalne fabryczne klocki i tarcze jak nowe. Itd. --
    czego mi się (znowu) listować nie chce, bo już pisałem o tym dziesiątki
    razy.

    Ale oczywiście standardowo, po co to uwzględniać w "czasie", skoro nie
    pasuje do tezy...

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 37. Data: 2022-11-29 09:49:58
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-11-2022 o 09:22, Myjk pisze:
    > Tue, 29 Nov 2022 07:29:27 +0100, Mirek Ptak

    >> Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    >> do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    >> minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    >> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
    >
    > Nie będzie trwało 2-3 minuty, podobnie jak aktualnie tankowanie benzyniaka
    > wcale tyle nie trwa.

    Ostatnio sprawdziłem ile trwa taki postój, podłączyłem ładowanie na
    Orlenie, ustawiłem max. na 50%, tyle potrzebowałem żeby dojechać do domu
    z jakimś zapasem.

    Auto zaprognozowało, że będzie się ładowało przez 35 minut.

    Poszliśmy do bistro na żurek, do tego toaleta i te sprawy.
    Gdy wróciliśmy, ładowanie było już zakończone, więc trwało krócej niż
    przerwa dla kierowcy.....
    Tak że tego typu postój, łącznie z tankowaniem, zająłby więcej niż 35
    minut, a już na pewno nie 2 czy 3 minuty.....


  • 38. Data: 2022-11-29 10:09:35
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 08:39, Cavallino pisze:
    > W dniu 29-11-2022 o 08:24, Mirek Ptak pisze:
    >
    >>>> 700-800 było by optymalne do przekonania *mnie*)
    >>>
    >>> Dlaczego zakładasz, że komukolwiek na tym zależy?
    >>> I że w tym celu coś ktoś pisze?
    >>
    >> Być może dlatego, że Myjk o tym wspomniał
    >
    > O Tobie?
    > Jakoś nie zauważyłem.

    O tym, że niebotyczny zasięg jest must be.
    Otóż pojawia się on w wymaganiach niektórych z powodu nieakceptowalnego
    czasu ładowania - dlatego ewentualnym warunkiem zakupu dla niektórych
    jest możliwość dojazdu do celu bez ładowania.
    I naprawdę nie chciałbym znowu dyskutować o przerwach w podróży -
    przerabialiśmy już to i mam nadzieję, że dotarło, że nie wszyscy
    podróżują w ten sam sposób :)
    >
    >>>> problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.
    >>>
    >>> Problem z obecnymi bateriami mają głównie Ci, którzy jeżdżą dieslami...
    >>
    >> No ja nie mam problemu
    >
    > Powyżej twierdzisz że masz.
    > I jakbyś nie miał, to byś ich nie wymyślał przecież....
    >
    > Musisz się zdecydować....
    >
    To że jest problem nie znaczy, że ja go mam :)
    Masz wyraźnie problem (i to nie pierwszy raz) z opanowaniem prostej
    zasady - nie trzeba być właścicielem lub doświadczyć czegoś osobiście,
    żeby mieć na jakiś temat zdanie :)
    Podprowadzę - mam także problem z brakiem zdatnej do oddychania
    atmosfery na Marsie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 39. Data: 2022-11-29 10:12:50
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 09:22, Myjk pisze:
    > Ale oczywiście standardowo, po co to uwzględniać w "czasie", skoro nie
    > pasuje do tezy...

    Jezu... do jakiej tezy?
    Proste stwierdzenie *faktu* - tankujesz szybko, ładujesz długo. Koniec
    dyskusji o faktach.
    To, że ładowanie można wykorzystać na przerwę w podróży, obiad czy
    cokolwiek innego jest również *faktem*. Przy tankowaniu też to *można*
    zrobić.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 40. Data: 2022-11-29 10:13:58
    Temat: Re: Wodor
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Tuesday, November 29, 2022, 7:29:27 AM, you wrote:

    >>> a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
    >>> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
    >>> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
    >> Bo kłerwa! czas ładowania kłerwa!, zasięg 2000km na ładowaniu kłerwa! musi
    >> być, bez szczania, jedzenia kłerwa! i odpoczywania kłerwa! ;P
    > Please, opanuj się :) (a minęło już kilka dni, więc na to liczę ;) )
    > Zasięg może być i 100km (choć nie ukrywam, że 700-800 było by optymalne
    > do przekonania *mnie*) pod warunkiem, że ładowanie będzie trwało 2-3
    > minuty max i będzie gdzie jak tych elektryków pojawi się więcej, bo
    > problem nie leży w silniku elektrycznym tylko w baterii.

    2-3 minuty max to nawet obecnie tak szybko nie tankujesz spalinowego
    na 700-800 km. 20+l/min to może w dystrybutorze dla TIRów ale nie w
    normalnym - tyle nie przeleci przez gardziel osobówki.
    Miej trochę rozumu, proszę. Jak długo jeszcze zamierzasz być
    nieśmiertelny i nawet nie sikać w trasie? Bo naprawdę nie chciałbym
    elektrowni atomowej przy każdym punkcie ładowania, bo akurat Ty możesz
    chcieć ładować.

    Rozsądek mówi - 400 km przy normalnej prędkości autostradowej i w
    zakresie 80% - 10% pojemności akumulatora. To minimum 3 godziny
    ciągłej jazdy przy bardzo dobrych warunkach, w rzeczywistych 4 godziny
    autostradą. Akurat tyle, ile normalny organizm jest w stanie przebywać
    w jednej pozycji bez większego zmęczenia. Dobry moment na
    wyprostowanie nóg, opróżnienie pęcherza, wypicie czegoś ciepłego. 15
    minut Cię nie zbawi. I takie są obecne możliwości szybkich ładowarek.
    A może być tylko lepiej - przy założeniu, że z kablem będzie się
    mocował robot a nie człowiek.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: