  • 11. Data: 2017-04-10 11:44:51
    Temat: Re: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >Mam w umowie zastrzeżone, by nie dzwonić w żadnych sprawach i nie
    >przekazywać numeru nikomu. Aż tu dzwoni baba i jakieś ubezpieczenie
    >wciska. Wydało się, że dzwoni z polecenia operatora. Abonament mam
    >z tych nielimitowanych, wszystko w jednym, opłata obejmuje wszystkie
    >dzwonienia i niedzwonienia. A tu w tym miesiącu usługa niewykonana
    >-- więc zwrot kasy. Jasne, że w krótkim pisemku coś o rozstrzyganiu
    >spraw spornych przez sądy powszechne właściwe dla wspomniałem, ale
    >obyło się bez sporów -- miesięczną stawke abonamentu zwrócili od

    Ale dlaczego miesieczna, a nie np roczna ?

    No i to bylo dobrowolne, gdyby trafilo to sadu, to kto wie, co sad by
    uznal - usluga niewykonana tylko czesciowo, to sie nalezy np 1zl
    obnizki, albo i w ogole sie nie nalezy, bo zobacz pan - ja tu siedzie
    na jakies bzdurnej sprawie, bo ktos d* zawraca, i musze - wiec czas
    sie przyzwyczaic, ze telefon jest po to, zeby od czasu do czasu d*
    zawracal.

    J.

  • 12. Data: 2017-04-10 11:47:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    wiadomości

    >To pewnie mogą w zasadzie za jednego telemarketera zrobić raban? (no
    >nie chcę, żeby ten głuchy ch.j z garnkami dzwonił)

    O ile wiem, to sie w USA dorobili centralnego rejestru, nie chcesz aby
    ci przeszkadzali, to zglaszasz tam swoj numer.
    Jak zadzwonia - to juz jest ich wina, ze nie sprawdzili wczesniej i to
    moze byc grubsza kwote warte.

    Ale ... to dotyczy telefonow komercyjnych, inni moga dzwonic.
    Politycy, misjonarze ...

    J.

  • 13. Data: 2017-04-10 12:13:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale dlaczego miesieczna, a nie np roczna ?

    Rozliczenie jest miesięczne. Co zresztą jest bardzo precyzyjnie ujęte
    w regulamienie. Bardziej precyzyjnie, niż myślałem. Raz na miesiąc
    przydzielany jest limit 44640 bezpłatnych minut do wykorzystania. Ale
    operator zastrzega sobie, że ma bodajże godzinę na zrealizowanie tego
    przydziału. W tym czasie rozmowy są płatne. No i raz mi się zdarzyło,
    że mam wyższy niż zwykle rachunek. Patrzę w billing, a tu połączenie
    płatne. Pytam co, jak i dlaczego, a oni mi spokojnie wyjaśniają,
    że tak to jest w regulaminie, że jak zadzwonię zaraz po północy na
    początku okresu rozliczeniowego, to rozmowa może byc zaliczona jako
    płatna. I od razu, że to nie jest podstęp, tylko nie dało się inaczej
    zrobić systemu billingowego. No i sami z własnej inicjatywy mi zwrócili
    kasę w przy następnej fakturze.

> [...]
    > na jakies bzdurnej sprawie, bo ktos d* zawraca, i musze - wiec czas
    > sie przyzwyczaic, ze telefon jest po to, zeby od czasu do czasu d*

    Może to nawet ciekawe, co by sąd powiedział, ale operator nie był aż
    tak żądny wiedzy, by to sprawdzać. "Częściowe niewykonanie usługi" nie
    wchodzi w grę. Tu chodzi o usługę niedzwonienia. Niedzwonienie dotyczy
    wszystkich 44640 minut w miesiącu. Usługa ta należy do kategorii
    "bezpłatne w ramach abonamentu". Jak mi w maju będą zdwonić przez minutę,
    to już nie będzie niedzwonienie. Otwartą kwestią może być, czy za to
    niewykonanie należy się milion dolarów ekstra, czy sam zwrot trzech dych.

    Jarek

    --
    Komu dzwonią temu dzwonią
    Mnie nie dzwoni żaden dzwon

  • 14. Data: 2017-04-10 13:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >dotyczy
    >wszystkich 44640 minut w miesiącu. Usługa ta należy do kategorii

    Ale abonament obejmuje wiele uslug. Dzwonienie przez Ciebie,
    odbieranie, wysylanie SMS, transmisje danych - i te wszystkie uslugi
    dzialaly.

    > Jak mi w maju będą zdwonić przez minutę,
    >to już nie będzie niedzwonienie. Otwartą kwestią może być, czy za to
    >niewykonanie należy się milion dolarów ekstra, czy sam zwrot trzech
    >dych.

    A to chyba ujete w umowy/regulaminy/przepisy.

    Za krotka przerwe to chyba nic sie nie nalezy, za dluga bodajze 2
    abonamenty ... albo sie myle
    https://uokik.gov.pl/faq_internet.php#faq1348

    "Zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 15 Prawa telekomunikacyjnego dostawca
    usług jest zobowiązany do określenia w umowie zakresu
    odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
    umowy, wysokości odszkodowania oraz zasad i terminów jego wypłaty.

    Należy pamiętać, że poszczególni operatorzy mogą w różny sposób
    ustalać przysługujące abonentowi w takich przypadkach roszczenia.
    Dlatego też należy zwrócić uwagę na swoje uprawnienia zawarte umowie
    lub w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

    Warto też podkreślić, że zgodnie z art. 104 ust. 1 Prawa
    telekomunikacyjnego, który odsyła do Kodeksu cywilnego, dostawca
    internetu nie odpowiada za brak wykonania usługi albo jej nienależyte
    wykonanie, jeżeli nie ponosi za to odpowiedzialności. Chodzi np. o
    przypadki, gdy brak dostępu do internetu spowodowany jest siłą wyższą
    (np. powodzią)."

    J.

  • 15. Data: 2017-04-10 13:30:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale abonament obejmuje wiele uslug. Dzwonienie przez Ciebie,
    > odbieranie, wysylanie SMS, transmisje danych - i te wszystkie
    > uslugi dzialaly.

    Nie, jest to *jedna* usługa wszystkomająca -- tak była opisywana
    w ofercie (tym mnie skusili) i tak jest w umowie. A to, że operator
    z umowy się wywiązuje, cieszy tym bardziej. Rzadkość na rynku
    telekomunikacyjnym, że jest za co chwalić.

    > A to chyba ujete w umowy/regulaminy/przepisy.
    >
    > Za krotka przerwe to chyba nic sie nie nalezy, za dluga bodajze
    > 2 abonamenty ... albo sie myle

    Ta miała przerwę w działaniu wynoszącą jeden miesiąc -- co do tego
    nie było żadnej różnicy zdań między mną a operatorem.

    > Należy pamiętać, że poszczególni operatorzy mogą w różny sposób
    > ustalać przysługujące abonentowi w takich przypadkach roszczenia.

    No to ja własnie pamiętam. Cwaniaków omijam z daleka. A jak ktoś
    się zachowuje przyzwoicie, to pochwalę i jeszcze innym polecę.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2017-04-10 13:35:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >Nie, jest to *jedna* usługa wszystkomająca -- tak była opisywana
    >w ofercie (tym mnie skusili) i tak jest w umowie.

    OK, tak nazwana ... co nie znaczy, ze sad nie moze popatrzec na to
    inaczej :-)

    >Ta miała przerwę w działaniu wynoszącą jeden miesiąc -- co do tego
    >nie było żadnej różnicy zdań między mną a operatorem.

    Ale sad moze stwierdzic, ze to 1 minuta byla :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-04-10 13:53:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > OK, tak nazwana ... co nie znaczy, ze sad nie moze popatrzec na to
    > inaczej :-)

    Sąd cywilny zajmuje się rozstrzyganiem sporów między stronami. A i to
    robi tylko na wniosek, w tym przypadku zwany "pozwem". Sporu nie było.

    > Ale sad moze stwierdzic, ze to 1 minuta byla :-)

    Póki pan Zbyszek nie zaszczepi sądom swojego postrzegania prawa,
    to nie może.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2017-04-10 14:08:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > jeżeli nie ponosi za to odpowiedzialności. Chodzi np. o przypadki, gdy
    > brak dostępu do internetu spowodowany jest siłą wyższą (np. powodzią)."

    Czyli pewnie pierwszy z brzegu prawnik, jeśli operatorowi zaleje pół
    centrali, a ten mi wypali, że kredycik, tanie butki w dajśmanie, skoda tylko
    dla ciebie, itd., to pogrzebię operatorowi drugie pół centrali. Bo mimo
    zalania centrali, odpowiedzialność za niepożądane sranie reklam ponosi. To
    ja im wtedy tou tou tou you tou... czy jak się to pisze
    https://www.youtube.com/watch?v=TvLHNFpaSUM Tak bedą mieć.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 19. Data: 2017-04-10 14:13:40
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ale ... to dotyczy telefonow komercyjnych, inni moga dzwonic.
    > Politycy, misjonarze ...

    To się im każe spierdalać. Albo spierdalać, kurwa.
    (a niby skąd mam wiedzieć, że dzwoniący rzeczywiście ma do mnie interes, z
    którym się zgłasza i nie sfałszował numeru, który mi się zaprezentuje? Ja
    zablokowałem numery bez prezentacji, ach, odpadło mi 90% z hakiem chujostwa
    spamerskiego). A polityków pierdolę w dupę.
    Bez masła.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 20. Data: 2017-04-10 14:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >interes, z którym się zgłasza i nie sfałszował numeru, który mi się
    >zaprezentuje? Ja zablokowałem numery bez prezentacji, ach, odpadło mi

    IMO - wiekszosci spamerow numer sie prezentuje.

    >A polityków pierdolę w dupę. Bez masła.

    Mylisz sie. To oni ciebie p* :-)

    J.